Arbetsläger 3:51

Alla inlägg under juli 2009

Av Janne - 31 juli 2009 22:57

Vill bara presentera lite bilder på vårt nya boende. Är det någon som har en kommentar.

Ella provligger Mormor och Morfars sängar.


Nära till vattnet.


Här slaggar man bra.


Bäddat för morgondopp.


Inte så illa va.


Av Janne - 31 juli 2009 15:49

Hustrun och jag åkte på en liten minisemester, i går kväll. Den varade i ca: 16 tim. Blev serverade en god drink när vi kom fram. Sedan bjöds det på en väldigt god tre rätters middag utomhus i prunkande grönska. Trodde ett tag att vi landat i ett växthus, men det visade sej senare att vi befann oss hos våra kompisar, Lena och Perra Ek i deras lilla stuga. (ca. 200 kvm.)

Det blev en lugn och skön samvaro hela kvällen, med mycket snack och skratt. I dag på morgonen serverades en mycket god frukost, innan vi återvände till Lägret.  Här kommer lite bilder från gårdagen.

Ha de, vi hörs.

Här var det en liten fin blomgrupp.

Middagen serverades under tak.


Lite snack på kvällen.


Affe somnade skönt i Lenas stol.


Snillen spekulerar.


Affe ligger och luktar på blommorna.

Av Janne - 29 juli 2009 23:22

I dag har det varit soligt hela dagen. Har tillbringat dagen med att måla. Nu är jag färdig med både tak och väggar. Hustrun var ner och inspekterade på kvällen, och jag tror jag fick godkänt. Det blev så varmt när solen gassade genom fönsterdörrarna så jag blev tvungen att ta några dopp emellanåt. Var upp i läskiga skogen på förmiddagen, som ligger ovanför lekstugan. Där hittade jag en mängd kantareller som ni kan se på bilden nedan. Hustrun och Malin var in till grisslan på cirkus med knoddarna. Det var nog en höjdare för dem. Barnen alltså. Jag frågade Wilda innan de åkte om hon ville på cirkus eller åka båt. Svaret kom blixtsnabbt.

Åka båt. De fick i alla fall åka runt Fogdö när de kom hem. På kvällen har jag varit upp till Anexet och spikat ytterhörnslist. Hustrun och Maria har fortsatt att måla. I morgon är det bara lite småfix kvar.

God natt och sov gott.

Kantareller

En mängd kantareller.


Fönstret mot havet.


Fönstret mot gården.


Juni ska bada inför publik.

Av Janne - 29 juli 2009 09:42

Här är det en vacker morgon. Solen speglar sej i vattnet och det blåser en lätt bris från sydväst. Flaggan är hissad nere vid bryggan men rör sej knappt. Frukosten är avklarad, så nu sitter jag här och samlar mej för dagens göromål. Först och främst ska nog taket målas färdigt, sedan ska det sättas upp ytterhörnslist i Annexat. Blir nod en sväng till sågen också för lite inköp av lister. Förmodligen kommer jag att åka en eller två svängar på sjön med barnbarnen, om de tjatar tillräckligt mycket. Får väl ge dem en liten vink om det.

Ha de, vi hörs.

Av Janne - 28 juli 2009 23:43

Det var ju bara för en liten stund sedan som jag satt här och plitade förra gången. Dagarna går rätt snabbt när man har roligt. I morse var jag ner och målade ena halvan i taket. Sedan tänkte jag hjälpa Eddie i Annexet en liten stund och ta andra halvan lite senare. Kl. 23, 15 tog vi kväller, utan att målat andra halvan. Jag har byggt ett lite originellt vinställ, samt hjälpt Eddie att monterat spottar + lite till.

Tiden bara rinner iväg, och snart är det jul. Nä så pessimistisk ska jag inte vara, snart är det….. ja välj själva. Men nu är det i alla fall kväll och jag tänker hoppa i lopplådan. På fredag blir det en blidkavalkad från Annexet.

God natt och sov gott.

Av Janne - 28 juli 2009 09:06

I dag tisdag, drar Hustrun och Maria till IKEA i Uppsala. Där ska inhandlas lite småsaker till Annexet och till bastun. Själv ska jag ner till bastun och måla taket en andra gång. Eddie ska röja lite i Annexet, sedan ska vi fixa till golvet där uppe. I dag blir det lite bilder från gårdagens båttur. Håll till godo.

Vi hörs.

Väntan.

Väntar på Morfar.


Ivrig väntan i solen.


På havet

Ute på Ålandshav


Första målningen.

Av Janne - 27 juli 2009 23:24

I dag har det jobbats. Grabbarna har varit och hämtat lite möbler, Hustrun och Maria har målat i Annexet, och själv har jag spikat taket färdigt och målat det samma. Har dessutom varit ut två gånger och skjutsat barnbarnen i båten som jag lånade av Karl. Det gör man ju  gärna  när man är road av det själv. Det är även nyttigt att fräscha upp minnet när det gäller farleder. Har inte åkt omkring så mycket på de senaste åren. Det finns ju en hel del grynnor här ute.

Nu har vi avslutat dagen med lite fika och snack, så nu väntar bingen.

Tänkte lägga in lite bilder men kvoten är slut, så jag måste beställa mera.

God natt, och sov gott.

Av Janne - 27 juli 2009 09:49

 Började dagen med att åka upp till sågen. Köpte några stockpanel som fattades.Träffade två gamla jobbarkompisar sen tiden när jag själv jobbade där. Kul. När jag tänker efter så är det över 40- år sedan. Läskigt, tänk så gamla dom har blivit.

Ska nu fortsätta nere i bastun så det blir klart. Eddie och Danne åker i till Väsby i dag. Skall handla lite på Byggmax, samt hämta lite möbler till Annexet.

Har även lovat barnbarnen att åka lite båt i dag. Har nämligen fått låna min kusin Karls båt. Ett riktigt fartåk om man jämför med våran båt, som kommer upp i en massa knop. Nu är det lika bra att man sätter igång.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards