Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

En fantastisk vecka.

Av Janne - 1 oktober 2012 19:55

Nu är vi hemma igen efter en helt fantastisk vecka på ”Mallis”. Vädret har varit underbart

med sol och bad samt otroligt varma och sköna kvällar. Hotellet ”Es Port” gick inte heller

av för hackor. En före detta byggnad där man har tillverkat olivolja sedan urminnes tider.


 


 


 


 


 


 


   


Men resan var inta helt smärtfri, det började redan på Arlanda när vi skulle gå igenom säkerhetskontrollen. Jag plockade av mej alla föremål och la dem i baljan, gick igenom

detektorerna och det började tjuta av bara fasen. Det visade sej att jag glömt mobilen i bakfickan.

Plockade ur den och kände igenom alla fickor, tomt. Ny promenad genom bågen och ånyo

ett jädrans oväsen. Det slutade med en kroppsvisitation så jag kunde passera.


 


 


 



Ombord på planet fick vi reda på att en passagerare blivit sjuk. Efter syrgas och 

andra behandlingar fick mannen lämna planet efter en halvtimma. Sedan var det hans bagage

som skulle plockas ut. Så efter två timmar och nästa fyrahundra väskor hade de hittat rätt,

det var den näst sista väskan i den femte och sista containern.


När vi sedan stod på flygplatsen i ”Palma” och skulle lasta in bagaget i taxin kom en annan

taxi, missade Hustrun med en hårsmån men kvaddade hennes resväska så det ena hjulet

på väskan lossnade. Resan upp till Soller satt jag bara och väntade på att något nytt skulle

hända men allt flöt på bra och vi kunde välbehållna kliva ur vid hotellet.


Efter en snabb installation i värmen var det ett dopp i polen som hägrade, sedan en liten

härlig rundvandring i byn innan det var dags för middag.

 


 


 


 


 


 


 


Stora funderingar kring maten. 


 


 


 


 



Mer bilder i morgon.

Ha de, vi hörs.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards