Arbetsläger 3:51

Alla inlägg under maj 2017

Av Janne - 24 maj 2017 16:15

Nu har det gått en tid sen sist och vi har haft varierande sysselsättningar.

Vår stenhög har Lelle H. forslat bort till vår granne som utfyllnad framför

deras bastu.

 


Vår ställning har äntligen blivit riven och Hustrun har bättrat på färgen

efter knapen på väggen och våra trädgårdsmöbler är framplockade och

avspolade inför sommaren.

   


Förra onsdagen var vi till Väsby för att underhålla Ville när mamma och

Ella var på konsert. Vi passade på att bege oss till Märsta och besöka

Olearys där vi bowlade och åt middag, en riktigt trevlig upplevelse

då undertecknad annars endast utövar ”rodel” som träningsform.

     


I fredags hämtades vårt rullgräs direkt från odlaren så det blev lite bråttom

att lägga då detta är en färskvara. 180 kvm är nu utlagt men kvalliten var det

väl lite si och så med, men får det bara vatten så skall det nog orda sej.

       


Min kusin karl med Hustru har nu flyttat in i sin stuga inför sommaren och

gjorde upptäckten att det var någon som bökade under huset på nätterna.

Det är ju allom bekant att grävlingar för ett himla liv när de förlägger sitt

gryt under ett hus. Nu lånades min ”åtelkamera” för att fastställa djurets art

och till allas förvåning visade det sej att det var en rävhona med två ungar

som huserade där. Nu har de sett hur ungarna är ute på dagarna och leker

med varandra framför huset och gräver ner mat i rabatterna som min kusin

läger ut åt dem. Efter några dagar flyttades ungarna till ett stort stenröse

en bit från stugan och där kunde min kusin röra sej bara några meter från

ungarna utan att de blev rädda. Deras favo rätt är ”bratwurst och köttbullar.

 



 

 


Ha de vi hörs.


Av Janne - 10 maj 2017 21:24

Nu är jag tillbaka igen efter en tids frånvaro. Dagarna har ägnats till utomhusarbete

och på kvällen när man kommer in är man ganska mör i kroppen, äter middag och

somnar i soffan.

Vädret är fruktansvärt kallt. I går morse när vi vaknade var marken täckt med snö,

och det yrde snö som den värsta vinterdag men på eftermiddagen var allt borta igen

och på kvällen var det – 3 grader. Fy fasen vilken kall vår.

 


Men i mellanåt jobbar vi på rätt bra. Hustrun har spikat upp läckten på takkupan

och målat den samme en andra gång. Själv har jag monterat knutbrädor på samma

kupa som nu Hustrun skall måla i morgon så vi kan riva ställningen sedan.

   


Har även tagit ett ”breake” och åkt till Ålan med våra kompisar Lundqvist där vi

bunkrade lite till livets nödtorft inför sommaren.

Det bjöds även på skumpa på båten då den 10 miljonte passageraren transporterades

över havet sedan starten 1960.

 


Vi har också fått jord till vår tomt, 11 kubik har körts och krattats ut, vältat och sått.

Har även schaktat för carport, växthus och uterum och miljoner med sten har körts bort

då vår skärgårdstomt verkat vara belägen på nån jädrans rullstensås.

             


Min åkomma har inte gett med sej ännu. Är fortfarande stel och öm i mina leder fast jag har

knaprat cortison i ett antal månader. För fjorton dagar sedan började jag med cellgifter.

Första veckan tre tabletter, sedan sex och denna vecka blev det åtta samt att jag fortfarande

tar cortisonen. Skall även äta B vitamin två dagar efter cellgiftet för att minimera biverkningarna.

Har faktiskt inte märkt av något sådant förutom lite illamående och lätt huvudvärk

några timmar efter intagandet av de åtta pillren. Annars fanns det en hel roman som medföljde

pillerburken med olika biverkningar som kunde drabba en.

Detta är alltså en ”Pillertrillares” frukost varje tisdag.

 


Ha de, vi hörs.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards