Arbetsläger 3:51

Alla inlägg under februari 2022

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade

jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge dem en Triss

per sms istället. En mycket bra ide´ tyckte jag, och Googlade fram till ATG:s  hemsida.

Där klickade jag in på önskat belopp, betalade och skickade iväg sms,et till Maria.

Allt gick galant.

Började sedan med Malins Triss och då kom det upp en notis om att det saknades

pengar på kontot. Men va fasen sa jag till Hustrun, jag har visst pengar på mitt

konto. Det visade sej att det saknades pengar på ATG-kontot och tacka fasen för det när de inte delar ut några vinster fast man tippar varje vecka.

Det var bara att hiva in en slant till dessa gamar och börja om på nytt.

Tror ni det gick bättre…..nix. När vi var in och kollade saldot stämde det inte med

det vi skickat iväg. Det slutade med att Hustrun fick ta över, och hon började chatta med ATG och det visade sej att de två sista var skickade men inte den första till Maria.

Gör om gör rätt.


I tisdags tänkte jag skicka en till triss till min lilla Hustru för nu visste jag ju hur man

gick till väga och jag var nyfiken på hur man skrapade lotten. Efter en stund hörde

jag till min glädje hur det plingade till i Hustruns telefon. Jajamensan där satt den

tänkte jag. Hustrun skulle börja skrapa men först var det Bank-id och mail-adress

som skulle fyllas i.

Vad tror ni händer, jo mail-adressen var redan upptagen stod det.

Men för helvete vi har ju samma adress.

Hustrun fick börja chatta igen och där fick hon det förklarat att man inte kunde ha samma adress, hon fick helt enkelt åka till ett ATG kontor för att hämta ut lotten.

Vilket jävla fiasko det blev.


I går pratade vi med Maria och berättade om fiaskot, då kom Maria på den briljanta

idén att Hustrun skulle skicka över lotten till min telefon så kunde hon skrapa från

den istället, och det kändes ju bra att kunna lura de jävlarna.

Det plingade till i min telefon och där kunde jag se lotten, började försiktigt skrapa

på ett ställe för att sedan lämna över telefonen till Hustrun så hon fick skrapa resten.

Vad hände då! Jag kommer förmodligen åt någon knapp med mina klövar så hela

skiten försvinner. Jag blir så förbannad på alla jädrans mobiler som jag inte kan handskas med. Jag är tydligen skapt för en gammal hederlig telefon i svart bakelit, helst en med vev.


Tack vare min tekniska Hustru lyckades hon återställa sidan och skrapa fram

en nitlott X 5. Ja vad skulle det annars vara?   X4 kanske.


Ja annars är det väl inte som vanligt på denna Paradisö. Covid härjar friskt i detta

hushåll. Själv blev jag dålig i fredags kväll, frös fick feber och hosta.

Testade tydligt positiv i söndags och Hustrun svagt positiv i måndags, men detta har

ordnat upp sej idag och gav ett mycket tydligare svar. Hustrun har än så länge

inte varit direkt dålig, huvudvärk och täppt i näsan. Har gjort lite promenader

med hundstackarn så han inte skulle deppa ihop fullständigt under vårt

sjukdomsförlopp.  Själv är jag feberfri idag men hostar och är ganska orkeslös

men hoppas på ett snart tillfrisknande så kan jag ta över motionen av doggen

om Hustrun blir sämre. Matbristen är ännu inte akut, vi har faktiskt ett

halvt paket russin och några potatisar kvar, så mätta ska vi nog bli.


Ha de, vi hörs.





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards