Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Hej igen.

Av Janne - 28 maj 2010 22:21

Jo då, jag lever och frodas fortfarande fast svinmaten är dyr.

Det har varit fullt upp denna vecka. Tre kvällar har vi varit och plocka och sorterat i svärfars lägenhet. Ganska mycket prylar i en 2:a, men det är ju ett helt liv vi ska sortera och röja undan så lägenheten blir klar till nästa hyresgäst. Det är både glada och sorgliga minnen som dyker upp,

särskilt för Hustrun och hennes bror, och det kan man ju förstå.


Men nu är det fredag och jag har förpassat mej ut till landet. Det började med en rivstart, som vanligt. Gräset hade blivit långt så det var bara att ta fram klipparen och köra över mattorna.

Något som jag börjar undra över är varför det finns så mycket sniglar, och varför alla tycks vara på vår tomt. Jag flyttade på 15 st. vinbärssnäckor som hade parkerat på vägen ner till bryggan, för man vill ju inte att de ska bli skalperade av klipparen. Och i sluttningen nedanför lillstugan var det säkert ett femtiotal av samma märke. Undrar just om de har någon årsstämma eller dylikt.


Sedan är det ju det där med Sivan som parkerat på bastutaket. Jag har redan kastat ner två bon, och i dag hade de byggt det tredje, som jag var tvungen att rasera. Det gör faktiskt ont i en att behöva göra så, men jag är ju tvungen eftersom jag måste lägga på teglet.


Nu har jag i alla fall ätit en god middag. Någon undrar säkert om jag bara äter goda middagar, och det kan jag tala om att det gör jag. Varför skulle man äta middagar som smakar illa?


I morgon är det en ny dag, nya arbetsuppgifter och ny god mat. Ser redan fram emot lunchen som jag tror blir en överraskning..


God natt, och sov gott.





 
 
Ingen bild

Malin

29 maj 2010 08:33

Nej då. Det är inte bara på er tomt som sniglarna parkerat. Här har vi också årsstämma eller nåt! Verkar som om sniglarna är de nya daggmaskarna, för visst är det färre maskar nu för tiden??
Kram, kram och ha en trevlig helg

 
Ingen bild

Janne

29 maj 2010 09:23

Hej "Mala", det stämmer nog det där med att det är mindre daggmaskar, kan det vara så att de livnär sej på varandra tro? Men jag föredrar faktiskt "daggarna".¨
p.o.k
Pappa.

 
Ingen bild

Maria

29 maj 2010 10:32

Det verkar som om sniglarna har årsstämma lite överallt. Här är de på vår baksida, stora feta som lämnar glittrande snigelstigar överallt.
Hur kan de vara så många?

Ha en bra helg på landet!
Kram

 
Ingen bild

syrran

29 maj 2010 16:03

Hej lillebror och andra.
Varför tror ni att dom förökar sig. Det är ju för att du Janne åtminstone förpassar dom utanför stigen där dom i lugn och ro kan göra det man som snigel gör för att föröka sig. (Fråga mig inte hur dom gör)
Nej kör över dom med gräsklipparen eller trimmern. Det måste innebära att de blir färre. Och om vi kopplar dom till att det blir mindre av daggmaskarna som är SÅÅ bra att meta på så är det rent förskräckligt att dom kommer och tar över även vår fiskenäring.

Beträffande Sivan med man tycker jag att det känns olustigare att MIN BROR raserar deras egna hem stup i ett. Sno dig på att lägga de där stackars tegelpannorna, som väl inte kan vara så många, så att dom kan flytta in i en nyrenoverad lägenhet, istället för att du bara river ner. Hur tror du bostadsmarknaden skulle se ut om alla hyresvärdar rev ner hyresgästernas bon?

Nä!! En ny bostadspolitik på alla plan efterlyser
vän av ordning.
Men ha en bra helg. Kram från syrran

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards