Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Janne - 1 december 2010 11:41

Nu tror jag bestämt att det har gått troll i biljäv.... Det var ju ett tag sedan som låscylindern pajade. Och har nu kört omkring med en Audi och en Skodanyckel för att eländet skulle fungera.


  



När de gjorde denna nödlösning skulle de kolla kylsystemet också, och när jag hämtade bilen var det frostskyddat till 40 grader, sa de. Vi åkte ut till landet i helgen och allt gick bra, men när vi skulle hem började bilen att koka. Var in till OK i Norrtälje och köpte två liter frostskydd för att hälla i kylaren. Allt verkade ok, och vi åkte ut på motorvägen igen. Det gick som en dans och jag brände om ett tiotal långtradare. Men bara efter någon mil blev motorn varm igen så jag var tvungen att sakta ner. Gissa om man skämdes när långtradarna, en efter en kom ikapp och blinkade bakom en för att sedan hänga sej på hornet när de körde om. Usch.


Dagen efter var jag till macken och kollade kylvattnet, och det var som jag trodde, frostskyddat till 13 grader. Det var alltså den lilla mängd som de hällde i som höll 40 grader och resterande mängd förmodligen noll.


I måndags fick jag äntligen hämta den riktiga cylindern och i går lämnade jag in den på verkstaden för ett byte. Jag parkerade utanför, tog Audinycklarna i vänster hand samt cylindern, i höger hand höll jag en påse, samt Skodanycklarna. Gick de två metrarna till dörren, kom in på kontoret och upptäcker att Audinycklarna var borta. Kollade på golvet men inga nycklar. Gick ut till bilen och kollade i snön, inga nycklar. Tände min ficklampa och kollade på golvet, under sätet, mellan sätena, på golvet i bak, i dörrfacket, kände igenom kläderna ett antal gånger, kollade i påsen men inga nycklar.

Denna procedur upprepade jag ett antal gånger, Verkstads chefen var även han ut med sin ficklampa och kollade hela bilen inuti, men hittade inte de jävla nycklarna. Jag var in på macken och frågade om någon hade hittat nycklarna och sedan lämnat in dem, men icke. Ja, vad fasen skulle man göra. Tog en runda till i bilen utan resultat. Då kom en kille från verkstan ut och lånade lampan, lag sej på knä och kollade under bilen, som jag också gjort, men inga nycklar. Så lutade han sej in i bilen och plockade fram nycklarna mellan sätena. Hur i helvete kunde de ligga där utan att jag och chefen såg dem. Ofattbart. Nu skulle bilen bli klar idag så jag kunde hämta den på eftermiddagen....... men.


Nu ringde dom från Verkstaden och meddelade att de måste byta en liten skruv som håller cylindern, den kostade 29 kronor, en baggis i sammanhanget, problemet är bara att den förbannade skruven är två dagar bort, kan inte få bilen förrän på Fredag alltså.


Snart tror jag att jag gör som ” Hasse och Tage” sjöng om i visan,

”Hänger mej i slipsen, eller förorenar närmsta vattendrag.


Ha de.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards