Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Janne - 15 januari 2011 22:17

Trodde att jag skulle få hämta min reparerade snöslunga i dag men det sket sej rejält. Drivningen på höger larv var fortfarande ur funktion så det blev att lämna den kvar på verkstaden för en grundligare koll.


Det positiva med dagen är väl att jag blivit av med svarven. Visserligen känns det som en tagg i bröstet att den inte finns kvar, var skall jag nu hänga mitt snickarbälte. Men Hustrun är glad för nu finns det plats för att utvidga sovrummet. Köparen var en ung och trevlig grabb på drygt 20, egen företagare och pluggade till civilingenjör. I förtroende lät han meddela att det var hans första svarv.


För övrigt kan jag säga att vi befinner oss i ett underbart vinterlandskap. Mycket snö på träd och grenar, lungt och tyst, riktigt vackert faktiskt.

Här kommer lite bilder från dagen.


  

Lekstugan ligger väl inbäddad i snö.

 

  

Likaså Annexet.

 

  

Hustrun undrade i morse vem som hade dragit ner rullgardinen för köksfönstret, men det var bara snön från taket som kommit på glid.

 

  

Det var bara att hacka lite med spaden så blev det ljust inne.

 

  

Hustrun har nu insett att vi börjar bli gamla. Matar fåglarna för att sedan sitta och titta på dem. Här en Hackspett som smörjer kråset.

 

  

Såg även en blyg "Grönsiska" som var framme och pickade.

Ville inte gärna vara med på bild.

 

  

Förberedelse för kvällens bastubad.

 

  

Isen hade blivit nästan 30 cm. tjock på 14 dagar.

 

  

Ett sil är ett utmärkt hjälpmedel för att undanröja issörjan.

 

  

Fyr i kaminen, en rofylld och härlig syn.

 

  

Har nu införskaffat en spruta till bastun för att få en jämn fördelning på vätskan på väggar och stenar.

Hustrun passade på att spraya lite på bordet för att ta bort en fläck, 

visade sej inte så bra när det frös på bordskivan.

 

  

Det var nämligen lite kylslaget i rummet i början.

 

  

Ett förfärligt blodvite uppstod när Hustrun skulle äntra upp ur vaken,

Det var lite för djupt för att komma upp smidigt,

så jag fick bända upp kärringen så hon inte skulle bli kvar i djupet,

man vill ju ha frukost i morgon också.

 

Ha de så gott så hörs vi.







Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards