Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Janne - 11 september 2012 12:20

Det var en lugn och stilla fredagskväll när vi landade i ”Lägret”, och de förbannade

Rådjuren hade naturligtvis varit och mumsat på de flesta växter som Hustrun med möda

lyckats odla upp under sommaren.

 



På Lördags morgonen upptäckte vi att de var tillbaka för att tugga i sej lite till.

Snabbt som ögat förpassade jag mej ut i hallen i en krypande ställning för att sedan

kasta mej på dörren och skrämma iväg dessa objudna gäster. Men tyvärr måste

något gått snett för de var redan på språng när jag öppnade ytterdörren.

 


 


Hustrun fick sedan överta min syssla och klippa gräset

med motorklipparen, det blev ett ordentligt motionspass för henne, särskilt i början

när de stod och slet åt varsitt håll när hon glömt att frikoppla drivningen framåt.

 


 


Själv rev jag bort den gamla dörren till förrådet och monterade dit den nyinköpta.

Det flöt på ganska bra och när jag fått den på plats och hustrun klippt färdigt började

det regnstänka. Tittade upp på himlen och upptäckte ett stort svart moln.

Det blev en ofrivillig paus medan regn, hagel och åskan drog förbi.


 


 


   



Alla säger ju att det är så dåligt med lingon i år men jag kan meddela att jag rafsade

ihop nästan en halv hink med lingon bara på vår tomt, visserligen var de flesta

ganska små och i sanningens namn får jag erkänna att resterande var ändå mindre.

Det plockades även lite gul trumpetsvamp som blev till en fin förrätt igår.

Kvällen ägnades åt ett skönt bastubad.

 


 


 


 




Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards