Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Janne - 20 februari 2013 22:02

Efter nästan en veckas frånvaro kommer jag nu med ett inlägg. Denna frånvaro

beror helt och hållet på min excellenta bredbands leverantör ”TELE 2” som har

klantat till det i vanlig ordning.

Redan för en månad sedan var måttet rågat och jag ringde upp och avsade mej

både bredbandet och telefoni, hade tröttnat helt enkelt på att uppkopplingen hela tiden bröts.

Fick då prata med en tjej som övertalade mej att prova på 4G istället,

en som hon påpekade mycket bättre uppkoppling med en starkare sändare.

Dessutom rekommenderade hon en ”rauter” istället som hade en starkare antenn.

Ok svarade jag värt att prova.


Efter några dagar kom ett paket, tog det med ut till landet för att testa.

När jag öppnar paketet vad finner jag, jo en sticka som jag redan har.

I paketet låg ett papper där det stod att ”rautern” var slut för tillfället.

Men varför väntade de inte tills de fått fram en ”rauter” det var ju en sådan jag skulle prova.

Ja ja, det var väl bara att prova stickan då.

Efter som jag inte har någon teknisk begåvning när det gäller datorer tog det mej

över en timma att installera skiten och när jag sedan körde igång var hastigheten

densamma som förut, alltså 3G, och mitt gamla abonnemang var avstängt

så det var bara att hålla ut.


På måndagen ringde jag för att ändra tillbaka och efter närmare en timma i telefon

hade de hjälp mej att avprogrammerat 4G och installerat 3G igen.

De skulle skicka en retursedel som jag skulle fästa på paketet när jag skickade

tillbaka 4G-stickan.  

Efter några dagar returnerades stickan och efter ytterligare några dagar

hade jag ingen mottagning på min 3G-sticka helt dött.

Ringde ånyo till charmtrollen på Tele 2 för att bli upplyst om att de hade råkat

stänga av mitt bredband av misstag, men de skulle givetvis skicka ut ett nytt simkort

som jag kunde installera och det beräknades komma mej tillhanda redan om tre fyra dagar.

Man måste ju säga att det var väldigt generöst.


Men nu kan jag meddela att ovannämnda bredbandsleverantör ”har skitit i det blå skåpet”.

Säljaren sa att Tele 2 hade den bästa täckningen i Roslagen men vid en mätning gjord

av nämnda företag på min dator kunde de konstatera att den var minimal.

Det blir inte något mer samarbete med Tele 2 i framtiden.


Ha de, vi hörs.







Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards