Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 19 maj 2014

Av Janne - 19 maj 2014 16:40

Vädergudarna har visat sej från sin bästa sida denna helg.

Solen har lyst från en klarblå himmel och dessutom har det

varit en gudomlig skön värme.

Hustrun tar sin första utomhusfika för i år på

vår kommandobrygga efter avslutad frukost.

 


Söndagen bestod annars av att forsla ut jord på våra ägor.

Lånade Larssons traktor på morgonen för att spara på ryggarna,

det räckte så bra med att bara kratta.

Nu väntar jag bara på att ”TrädgårdsNisse” skall laga vår jordfräs

så skall resten av jorden köras ut.

       


I morse gick vi upp vid femtiden, Hustrun skulle forslas till ”Nortan”

för vidare transport till Riddarholmen.

Vattnet låg som en spegel när vi åkte över bron.

 


Själv passade jag på att samtidigt inhandla ett framhjul till min

betongblandare så den blir ok innan den skall avyttras.

Dagen har bjudit på lite sämre väder, soldis på förmiddagen

men vid tolvtiden kom regnet så det har inte blivit så mycket

utomhusaktiviteter.

Nu hopas jag att det blir uppehåll i morgon så jag kan flytta över lite

stenar till grannen tomt, tycker nämligen att vi har för mycket av den varan.

   


Ha de, vi hörs.





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards