Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Janne - 27 augusti 2014 19:00

Nu har man då äntligen ramlat över strecket och får åka på halv biljett.

Till vilken nytta undrar man då, jag har ju för fasen egen bil och då

tycker man väl också att bränslekostnaderna skall vara halverat, men icke.

Istället får man betala högre skatt har jag hört, vad är detta för trakasserier.

Är inte detta diskriminerande mot folkgrupp.

Nej nu jävlar ska här börjas att gnälla, åka och handla i lunchtid bara för att

få stå i vägen och betala med mynt så det tar riktigt lång tid.

När man sedan ska ta bilen från parkeringen ska man sitta i tjugo

minuter innan man åker i väg, men bara om det är ont om P platser förstås.

Och sedan bara prata om mediciner och krämpor så man riktigt tråkar ut folk man möter.

 


Nej nu får det vara nog med gnäll för denna gång.

Det blev i alla fall en mycket trevlig och överraskande dag.

Fick ett sms från min svåger som önskade en trevlig dag från ett

blåsigt ”Björkskär”. De var ute med segelbåten som vanligt förstås.

Sa därefter till lilla Hustrun att sociala medier är nog det mest osociala

som finns. Det är ju mycket trevligare med ett enkelt telefonsamtal.

När jag sedan vänder mej om står människorna bakom ryggen på mej,

snacka om luring. Typiskt min svåger.

       


 


Vädret gick det inte heller att klaga på, Noel hjälpte mej att klippa

gräsmattan med traktorklipparen med resten av kusinerna bakpå kärran.

De slutade inte köra fören soppan var slut.



 


   



Nu har jag kört mina trenne nätter och är i paradiset igen men denna gång

är det inte rast vila som gäller utan hårt arbete.


Ha de, vi hörs.










Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards