Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Janne - 5 februari 2015 12:17

Ja då är man hemma hos lilla Hustrun igen och min kompis

Felix har återbördats till sitt hem. Tyvärr kändes det lite motbjudande

att lämna honom där ty huset stod tomt enär husse och matte inte

kommit hem från sin utlandsresa ännu.


Igår vaknade jag upp till en härlig dag, solen började spricka igenom

molnen som skingrade sej mer och mer under dagen.

 


När jag tittade ut genom köksfönstret såg jag en lustig syn.

Det var vår ”Korre” som letade mat i snön.


 


Mera snö hade kommit under natten så det var bara att ta fram

skoveln på nytt. En ganska skön tillvaro att börja dagen med

ett träningspass.

   


Snödjupet ligger nu på 25-30 cm. Det är fullt med snö på träden

och otroligt vackert.

       


Tyvärr har det inte varit kallt så isen är obefintlig

utanför vår brygga.

 


Gårdagens jobb innebar att gjuta igen det jag bilat upp för den nya golvbrunnen.

Hade införskaffat två säckar betong som borde räcka tyckte jag,

men ack vad jag bedrog mej. När säckarna var slut fattades det ca: 30 cm.

Blir alltså tvungen att köpa en säck till för att slutföra projektet.

 


Nu blir jag hemma hos Hustrun några dagar tills hon lessnar och sparkar

ut mej men först skall vi passa Wilda och Alma en stund.

 


Ha de, vi hörs.









Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards