Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 11 januari 2016

Av Janne - 11 januari 2016 18:07

Efter en odramatisk resa är jag nu tillbaka i vårt paradis, men

det så kallade paradiset har bytt skepnad och är numera ett

jädrans blåshål med regn och en massa blötsnö. Det tog inte mindre

än två två timmar att fara ut då jag blev hindrad av tvenne plogbilar

som i sakta gemak körde på motorvägen mot Norrtälje.

Jag har nu installerat mej packat upp diverse prylar, bäddat rent i våra

slafar, ätit en god middag bestående av rester efter helgen och känner

mej rätt komfortabel med tillvaron.

Vår plogmästare ”Lelle” har just varit och skyfflat undan all blötsnö

på vår väg så nu är det bara att skotta av parkeringen i morgon.

 


Jag återvände till min lila Hustru redan i tisdags för att närvara på vår

yngsta dotters kalas på onsdagen. Det blev en trevlig tillställning då hon

bjöd alla på mat och dryck.

   


På dagen tog vi en skön promenad på ”Norrviken” i ett fantastiskt

underbart solsken.

   


I fredags var det ånyo kalas och denna gång var det den nyblivne

11-åringen Noel som stod i centrum och även där blev det både mat och

dryck så man har ju levt ganska billigt under veckan.

         


På lördagen begav sej Hustrun och jag till ishallen för att närvara på Noels

två hockeymatcher men det blev tyvärr förlust både mot AIK och Djurgården.

Men de kan ju inte vinna jämt, en förlust då och då borde inspirera dem att

jobba hårdare för en seger.

Efter första matchen var det ”hockeyskolan” som hade träning och alla

Väsbyspelare ställde upp sej i två rader med höjda klubbor så de små knattarna

fick göra entré. Kan hända är det någon blivande storspelare som trevande

tar sej ut på isen.


 


Nu ämnar jag färdigställa vårt våtutrymme denna vecka, duschblandaren skall

bytas ut, en nyinköpt spegel skall sättas upp och virke har inhandlats så fodringen

kring skjutdörren skall bli klar. Hoppas att kunna leverera lite bilder på vårat nya

duschrum i slutet på veckan.


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards