Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 12 november 2016

Av Janne - 12 november 2016 20:59

Nu har snöbyarna och regnskurarna växlats om i en vecka men idag kom

äntligen solen tillbaka, tempen visade i morse på – 8 grader och nu ikväll

är det – 5. Det har varit en helt fantastisk vinterdag med gnistrande sol och

blå himmel. Vi har tagit några promenader på ön och kunnat konstatera att

älgen som jag såg för någon månad sedan fortfarande är kvar då vi såg spåren

av densamme. Hörde att den regelbundet besöker min kusins trädgård och

knaprar i sej äpplen.

       


I dag har det varit visning av mitt gamla föräldrahem. En mycket unik fastighet

enligt mäklaren. Själv har jag bott där i 20 år men då aldrig tyckt det varit något

unikt med detta. Visserligen metade jag fisk genom fönstret ibland som barn,

lekte sjörövare i båten som låg förtöjd vid husknuten och dom dagar det regnade

på somrarna låg vi på luftmadrasser under huset och läste Kalle Anka.

Det är väl först på senare år som man förstått att det inte är något vanligt hus.

 

       


Men nu är det alltså ute till försäljning och hade jag haft råd skulle jag utan tvekan

köpa tillbaka det till familjen fast det är ett stort renoveringsobjekt.

Men nu slipper man ju tänka på detta det är bara att hoppas på att vi får trevliga

grannar.

 


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards