Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 13 december 2016

Lucia.

Av Janne - 13 december 2016 19:32

oVäcktes av uret 04.50 i morse, det var tidig uppstigning för att närvara vid

Lucisfirandet på Odenslunda skola i Väsby där vårt barnbarn Wilda skulle

framträda som årets Ljusdrottning. Det var mörkt kallt och ruggit att sätta

sej i bilen då passageraren i bilen dagen innan hade råkat stänga av

kupevärmaren med sina långa skånker till ben, men efter en stund fick vi upp

värmen och mådde ganska gott.

Efter avslutat framträdande blev det fotografering. Därefter kaffe och lussekatter

hemma hos familjen Funmark / Ekblad.

   


Innan vi åkte hem besöktes Bauhaus för inköp av fågelmat och julgran, visserligen

hade vi fått lov av min kusin att hugga en gran på deras mark och vi hade faktiskt

sett ut en jättefin gran men tyvärr är den lite för kort i nuläget så vi avvaktar till

nästkommande år ifall den finns kvar då.


I fredags åkte vi den långa vägen ner till Vadstena för att hjälpa vår dotter Maria

med familj att komma i ordning i sitt nyinköpta hus. Ett mycket fint hus med mycket

utrymme. Skulle faktiskt inte ha något emot att flytta in i det, problemet är bara att

man skulle få alldeles för långt till bryggan och havet.

                


Med i bilen hade vi familjens katt Kråkan och alla blommor samt två pepparkakshus

som skulle dekoreras av barnen.

 


     


Vi var också och tittade på Noels två första framträdande i det nya laget ”HC Wettern”.

Det blev en lyckad premiär med två gjorda mål i den första matchen och ett i den andra.

   


När vi kom hem i måndags eftermiddag plockade jag fram min nyinköpta kamera och

plaserade den på baksidan av huset och lade dessutom ut lite gamla korvar som låg i kylen.

I morse innan vi åkte iväg hämtade jag in den och kollade. 138 bilder fanns i kameran

och det första var taget bara någon halvtimma efter att jag satt upp den.

Nyfikenheten var stor när jag kollade på bilderna.

       


I morgon skall vi sätta igång med julstöket igen det är ju bara tio dagar kvar

informerade Hustrun.


Ha de, vi hörs.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards