Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 20 april 2017

Av Janne - 20 april 2017 17:30

Vårat mobila bredband har nu en längre tid fungerat klanderfritt förutom ett par

gånger när det har varit ett riktigt busväder utanför knuten.

Men sedan i påskhelgen har det varit dött, ingen kontakt med yttervärlden.

Vi har trott att surfen tagit slut då vi tittat en hel del på ”play” samt att barnbarnen

varit här och surfat.

Nu har Hustrun påmint mej i flera dagar att jag måste rings till Tele2 och kolla,

hon behöver nämligen datorn tillika surf för att fullfölja sina plikter att söka jobb.

I dag satte jag mej alltså i telefonkön för att om möjligt få reda på om surfen tagit

slut, det brukar ju komma upp ett meddelande när så sker och då är det bara att beställa mer

men något sådant meddelande har inte förekommit på vår skärm.

Efter lång och trogen väntan var det min tur och en yngre förmåga önskade mej välkommen.

Jag framförde mitt problem, han kollade både mitt och Hustruns namn men kunde

inte finna något abonnemang på oss.

Men för h-vete sa jag ni drar ju pengar via Autogiro varje månad så då skall vi väl

vara registrerade.

Nej men ni står inte med här envisades människan ni slutatde i januari -16, kolla

simkortet på stickan så ser vi vilken operatör ni har.

Tankarna virvlade genom min arma skalle och jag började misstänka att de strulat till det

igen, det är ju inte första gången detta händer i så fall.


När jag äntligen fick isär stickan och drog ut kortet upptäcker jag att det är en stor jädrans

blå propeller på kortet, alltså Telenor.

Minnet började så sakterliga återkomma till min gamla trötta hjärna att vi bytte ju operatör innan

vi flyttade från lägenheten.

Det var bara att med sin lenaste röst be om ursäkt för att jag besvärade vederbörande och

önska honom en bra dag.

När jag lite senare ringde rätt operatör visade det sej att den jädrans datorn fungerade klanderfritt.


Vi har även i år firat påsken här ute. De flesta barn och barnbarn hade slutit upp.

Det serverades utsökt mat och barnbarnen fick leta efter sina Påskägg i ett strålande

solsken men redan dagen efter var det busväder med snö och blåst alltså ett äkta aprilväder.

Fick besök av tre söta Påskkärringar.

       


     


Annars har det varit relativt lungt i lägret, men när Hustrun städade på undervåningen

i måndags hörde hon ett hiskerligt brak utanför huset.

Hon hade sina onda aningar när hon sprang ut för att titta.

Jo mycket riktigt, det var hennes lilla make som hade rasat ner från en ställning tillsammans

med kompressor och sladdvinda då den egenhändigt byggda ställningen gav vika.

Skadorna som jag åsamkade mej var lindriga, en ömmande höft och en sträckning i ryggen

men detta har nog gått över till nästa luftfärd.

 


I går inhandlades det tegel till vårt blivande växthus. Det är ett handslaget tegel med anor från början av

1800 – talet. Då Gustav Adof Ankarström lät bygga ett hospital i Väsby för att sona

sin brorssons brott då denne skjutit Gustav den 3.

Nu har vi kört hem hälften av stenarna och försökt borsta bort gammalt bruk med en stålborste,

men detta visade sej vara en rätt jobbig procedur så vi testade med högtrycken i stället.

Detta gick betydligt bättre och stenarna blev nästan som nya.

       


Ha de, vi hörs.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards