Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 26 juni 2019

Midsommarfirande.

Av Janne - 26 juni 2019 13:34

Nu har årets längsta dag passerat tillsammans med en otroligt fin

midsommar helg. Vädret var fantastiskt om man bortser från den starka

vinden, men som tur är har vi lite skyddade platser på våra ägor där man

kunde sitta och njuta i solen.

 

 

Veckan före midsommarveckan var vi till Väsby några dagar och huserade

hos Ella och Ville. Vi var även med på Almas skolavslutning och blev sedan

bjudna på en fin ”sommarlovstårta” som tjejerna hade bakat.

Det blev även dopp i polen och middag på kvällen. Tack så mycket.

       

 

Fredagen blev en glädjens dag då jag fick ett samtal om att vår kära bil

var klar för hämtning i Norrtälje. Och där utanför verkstaden stod den

nylackad hel och ren.

          

 

Här hemma har det inte saknats arbetsuppgifter kan jag säga.

Hustrun har som vanligt tillbringat mycket tid med att planterat om sina växter,

när hon inte har putsat fönster, trimmat gräs eller tvättat terrasser.  

Själv har jag huggit ner vass vid brygghuset promenerat ett antal kilometer bakom vår gräsklippare samt mockat skit efter en hel koloni med Gäss som envisades med att komma upp och beta gräs på vår gräsmatta.

Konstiga fåglar det där för de verkar inte tåla gräset. De matar in gräs i ena änden och så kommer det ut i den andra. Hela tiden.

Är väl detta som kallas för kretslopp kan jag tro.

     

 

På midsommaraftonen bjöds det på sillunch på vår uteplats i ett soligt väder och

det blev även kaffe och tårtor när sillen slunkit ner.

   

             

 

Dagen efter anordnades det en femkamp som sig bör där både Hustrun och jag

kom på delad fjärde plats. Som slutlig vinnare placerade sej  Juni.

     

 

 
 

 

Ha de, vi hörs.

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards