Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Tro det om ni vill!

Av Janne - 25 november 2009 13:03

I dag ska jag åka till Ikea, men det är inte vi som gjort något fel. I måndags var jag av en händelse in på Ikea och pratade med en expedit på köksavdelningen. Jag ville ha fem låga lådor i ett väggskåp. Expediten såg lite frågande ut och undrade hur man skulle kunna se i de översta lådorna, men efter en kortare förklaring om att det skulle användas som underskåp fattade hon galoppen, och gav mej en plocklista på lådor och fronter.

I går tänkte jag överraska Hustrun när hon kom hem, med att montera alla lådor i skåpet. (Jag måste säga att det är ett genialiskt system, bara en skruv i bakkant resten är klick och vrid.) Jag hade drygt en timma på mej så jag skulle hinna innan jag skulle hämta henne. När jag fått allt på plats upptäckte jag att det inte stämde riktigt. Började justera lite men det var glipor lite här och där. Så ringde Hustrun och jag lämnade lådorna, fjättrade hunden och drog iväg. Förklarade för Hustrun på hemvägen att det inte var riktigt klart, behövdes lite justeringar. När hon sedan drog iväg på gympa skred jag till verket igen och fortsatte. Men hur jag än vände fronter och flyttade skenor blev det inte bra. Ringde mitt stöd här i livet, Fredrik Lundqvist och förklarade problemet. Han gav mej först ett gapskratt i örat, och frågade om jag skulle till Ikea i morgon. Men hade inte någon bra lösning. Efter att ha kollat monteringsanvisningen för sjunde gången förstod jag att det inte skulle passa, blev nämligen en skarv mellan fjärde och femte lådan på 5 cm.

När hustrun kom hem kollade vi Ikeas katalog och kunde inte hitta en kombination med 5 låga lådor. Expediten jobbade tydligen efter mottot ”kunden har alltid rätt”. Vill han ha 5 lådor, den dumme fan, så ska han få 5 lådor. Men det kommer inte passa.

Nu sägs det ju att nöden är uppfinningarnas moder, och fan vet om inte jag är fadern, för efter en sömnlös natt har jag kommit på en ny lösning, som inte finns med i Ingvars alternativ. Jag sätter tre låga lådor överst, sedan avslutar jag med en hög låda längst ned. Passar perfekt.

Så lite stolt är man ju allt.

Ha de, vi hörs.

 
 
Ingen bild

Syrran

25 november 2009 18:17

Jag visste väl att du skulle greja det. Grattis. Om jag träffar Ingvar så ska jag tipsa honom om dig.

 
Eva

Eva

25 november 2009 18:53

Hmm tycker jag känner igen problemet:)

http://sofielund.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards