Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Nu har det hänt igen!

Av Janne - 30 november 2009 12:53

I lördags var jag ner till Centrum, skulle byta lite grejer på Clas Olle. (Det är inte bara Ikea som blir drabbat när jag handlar.) När jag åkte iväg ropade Hustrun efter mej att jag skulle köpa en påse blomjord. När jag var klar hos Clas O. Sprang jag ner till Coop Extra och hittade en påse jord relativt snabbt. Förflyttade mej skyndsamt fram mot kassorna för att upptäcka att det var långa köer till samtliga. Fick plötsligt se att det var en plats ledig vid själv scanningen, och skyndade mej dit. Rundade en äldre dam med rullator och hann precis före några ungdomar. Visste sedan tidigare att dessa apparater fungerade sådär, men försöka duger. Här ska man scanna vara för vara och lägga ner dem i en kasse som man placerat på en våg, sedan vägs varorna man scannar så man inte ska kunna fuska. Jag lade alltså ner jorden plus en tablettask i kassen, tog upp mitt kort och drog det i läsaren. Inget hände, drog igen, och inget hände. Tryckte på några knappar på skärmen och drog kortet ytterligare en gång, och inget hände. Ropade då till mej en expedit, som frågade om jag dragit kortet. Självklart svarade jag och höll upp det för att visa henne, och fick se en bild av mej själv. Jäklar också, passerkortet till jobbet, funkar inte här heller alltså. Tog snabbt upp Coop kortet och drog det i läsaren, och det fungerade perfekt. Fick tag i kvittot och skyndade mej iväg, men vände bara efter några meter för att hämta blomjorden.

Ja vad gör man inte för att glädja sina medmänniskor.

Ha de, vi hörs.

 
 
Eva

Eva

30 november 2009 13:28

Det låter som du är lite stressad Janne, kram på dig.

http://sofielund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

30 november 2009 13:30

Ha ha ha du är för rolig!

 
Ingen bild

Eddie

30 november 2009 22:46

Säger inget, så har jag inget sagt :)

 
Ingen bild

Malin

1 december 2009 10:20

Har förvisso inte dragit något passérkort när jag betalat men har också strulat lite och blivit tvungen att be om hjälp. När jag sedan hastat iväg med barnvagn har nästa i kön ropat på mig eftersom min matkasse stått kvar på vågen :-)
Äpplet faller inte långt ifrån äppelträdet brukar man ju säga... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards