Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 12 december 2009

Av Janne - 12 december 2009 21:50

I dag beställde Hustrun och jag mat från en restaurang i Sollentuna. Vi hade varit ute och julhandlat hela dagen och var lite trötta när vi kom hem. Hustrun ringde och beställde maten, och det var en nyanställd som tog emot beställningen. Till förrätt tog vi toast skagen, till varmrätt tog vi halstrad gös, och till efterrätt blev det franska ostar. Det lät ju gott, eller hur. Jag kom dit kl.19.30 för att hämta maten, tre unga glada tjejer stod bakom disken. De frågade om jag beställt två gös, en kalvlever och två spagetti. Nej svarade jag, och rabblade upp det Hustrun beställt. De stod och dividerade en stund om beställningen och kollade kvitton fram och tillbaka, sedan sa den ena som tydligen var den som var mest rutinerad att det hade blivit lite fel. Du får billigare mat, sa hon. Det är en annan som betalat din mat, så du får betala hanns. Debet och kredit måste ju gå ihop. Jag tackade för det, och efter en liten stund ringer telefonen. Jag stod och tjuvlyssnade och hörde när hon pratade. Ja vi har just upptäck det, sa hon men vi sätter in två hundra kronor på på ditt konto, så du får pengarna inom tre dagar. Det måste vara ytterligare en som fått fel, för jag fick bara ca. hundra kronors rabatt. Inte så lätt alla gånger.

God natt, och sov gott.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards