Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Janne - 19 december 2009 22:38

På förmiddagen åkte jag och en jobbarkompis ut till landet för att tömma vv- beredaren i Annexet efter våra hyresgäster. Det var hög tid för det, med tanke på att det är minusgrader ute. Jag hade bett att de skulle ringa och meddela när de flyttade ut, stänga av alla element (men inte beredaren), nyckeln skulle de lägga under dörrmattan. Men ingen har ringt, så jag ringde själv i torsdags och lyssnade och fick svaret att de flyttat ut för en vecka sedan. Hade jag vetat det kunde jag ha tömt beredaren förra helgen, medan det var milt ute. Men så var inte fallet.

När jag kom ut hittade jag inte någon nyckel, och samtliga element stod och brassade värme. Ganska onödigt att elda för kråkorna, eller hur. Nu hade kranarna fryst fast så jag kunde inte tömma ledningen, men beredaren är tömd. Lyckades öppna en kran lite grann, så kanske vattnet rinner ut när det blir milt igen. Hoppas den inte fryst sönder.


För övrigt var det bra där ute, ca. 5 grader kallt och några snöflingor som föll. Snötäcket var bara några centimeter och isen hade börjat lägga sej utanför bryggan. Vi tog en fika när vi kom fram och satt och snackade lite. Tog sedan en liten rundvandring för att visa vad som hänt sedan sist han var ute och hälsade på.

På hemvägen, söder om Norrtälje blev det sämre väder med kraftigt snöfall och oplogade vägar, men för vissa bilister tycktes det inte vara några problem, de brassade på för fullt som om det var barmark.


När jag kom hem hade Hustrun jobbat hårt. Slagit in alla julklappar, kokat knäck, gjort ischoklad, bakat filmjölkslimpor och förberett middag. Hade inte legat på latsidan alltså.

Hon beundrade också sin amaryllis som står i full blom och beräknas vissna ner lagom till julafton.

Blir alltså till att införskaffa en yngre modell av samma sort.

Ha en god natt, och sov gott.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards