Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 24 december 2010

Julaftons kväll.

Av Janne - 24 december 2010 19:56

Ja det var på håret att vi kom ut till landet medan det var ljust. När vi kom till ”Trästabron” fick vi stanna, det var en SL Buss som stod och slirade i motlutet innan bron, den blockerade hela vägen så det blev stopp. Chauffören höll på och nötte några gånger, tog sedan fart och drog ner bakhjulen i diket på högra sidan. Tur för oss, då kunde vi smita förbi på vänstern.


Det blev en halvtimmas skottning när vi kom fram, så vi kunde parkera bilen och komma upp till stugan. Varmt och skönt inne förstås, hade glömt golvvärmen på sedan sist jag var ute. Varmt men dyrt.


  


  


  


  


Nu har vi ätit en liten god julmeny som Hustrun komponerat, sedan blev det till att öva. Hade nämligen övertalats att vara tomte hos ”Lillrövarn” i Rövarhamn. Fick en tid mellan 18 och 20 som jag skall vara där. Sa till Peter att jag kunde ju ringa när jag var på G, så att säga. Men han tyckte jag bara skulle dyka upp, han ville bli överraskad själv, sa han. Undrar just om det var för barnens eller hans egen skull jag skulle komma. Men det gick bra tror jag, dålig skådis som jag är. Hans döttrar såg i alla fall lagom skräckslagna ut när de öppnade dörren så det tar jag som ett plus. Hustrun var som tur var med för att tända lyktan och fixa till det förbannade skägget som hela tiden letade sej in i ögon och mun, så inte hela besöket skulle utspelas under en begynnande nysning.


 

Det är gott med god mat. 


  


Nu är ”dopparedagen” snart slut, men i morgon kommer det nog en ny.


Ha de, vi hörs.

 
 
Ingen bild

Fredrik

24 december 2010 20:16

Det ser jäkligt mysigt ut. Längtar ut

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards