Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Janne - 18 juni 2011 22:30

Efter frukosten idag beslöt vi oss för att ta båten ut i havet för att kolla på ”Postrodden”. Det var det 37:de loppet som gick av stapeln, om jag inte räknat fel, och vi kunde räkna till uppskattningsvis mellan 35 och 40 båtar.

Riktigt fina gamla båtar, men även nybyggda fanns med.

Det blev en härlig utflykt tycker jag, och även Hustrun tyckte nog att det var

lite småtrevligt eftersom det inte gick någon grov sjö.



På väg in i Grisslehamns hamn.


 


 

De tävlande i väntan på start.

 

  

"Hengströms" ateljè.

 

  

Tävlingen är igång, många olika roddstilar var det.

 

 

Båtarna passerar "Loskäret". 

 

  

 

  

 

  

 

  

Tänk er att ro i 5-6 timmar, inte någon avundsvärd situation.

 

 

När vi kom tillbaka satte vi igång med det vanliga kneget. Hustrun rensade i rabatter, trimmade gräsmattan och plockade skit. Ja det är nästan så vi ångrar

att vi tog bort vassen och gjorde en gräsmatta av den. Vi får nämligen
ständiga besök av vad jag trodde ”Cannadagäss”, men jag fick höra av grannen

att det är ”Vitkindad Gås”, tydligen en enorm skillnad, men lik förbajat så har

de svårt att hålla sej när de kommer upp på land. De gör både ettan och tvåan

på vår tomt, ganska otrevligt alltså. Och det värsta är ju att det är en
sjuhelvetes massa tvåor dessutom.

Både Hustrun och jag har med jämna mellanrum försökt att jaga bort de små inkräktarna, men med dåligt resultat som följd. Man hinner inte mer än vända

sej om så är de tillbaka.

En ganska jobbig situation som vi har hamnat i.


 

Det var inte bara på gräsmattan de "kackade".

 

  

Vår "Roslagsros" har nästan blommat över.

 

  

Och det mesta av "Pionerna" hinner nog blomma färdigt till midsommar.

 

  

Här är potatisen med sina vackra blommor.


Jag har i alla fall klippt gräsmattorna, lyckats tillverka dörren till överskåpet,

( mellan skrämselattackerna), grundmålat den samma samt den stora dörren.

Nu återstår det bara målning av alltsammans, men det överlåter jag nog till Hustrun som är lite stadigare på handen.


Nu har vi suttit och varvat ner i verandan en stund och gäspningarna börjar bli ganska påtagliga, kanske dags att hoppa i lopplådan.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards