Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

God morgon.

Av Janne - 25 februari 2013 14:29

Har just intagit min frukost i solskenet på vår terrass, suttit och njutit av solen och

lyssnat på fågelkvitter och takdropp. Satt och tänkte på att jag borde plocka fram

våra inbäddade trädgårdsmöbler men det kanske är för tidigt ännu, det lär väl komma

mera snö innan den riktiga våren är här.


Nu är alltså det första nattpasset avklarat för denna gång och jag har sovit i sex timmar.

I går kväll när jag körde iväg var det ett ljuvligt väder, 4-5 minus och ett fint månsken.

Tyvärr varade det inte så länge, efter någon timma utbyttes månskenet av dimma som man

fick dras med resten av natten, men väglaget var torrt och fint så man får väl vara glad för det.

Nu har jag två nätter kvar att jobba denna vecka sedan blir det förberedelser på landet

inför sommarens aktiviteter.


Lördagsvädret var grått och trist, vi gick en runda på eftermiddagen och såg att det började

spricka upp i söder så natten bjöd på ett fint månsken, men tyvärr var det lika grått

på söndagsmorgonen men efter några timmar kom solen med sina varma strålar,

vattnet låg som en spegel i strömmen, och det var bara lite krusningar på ytan efter

sjöfåglarna som simmade omkring.


   

Skogens vilt har varit fram och släckt törsten i de öppna dikena. 


 


 


Vårens första utomhusfika.


 

Fortfarande mycket snö kvar.


              


Någon havsörn såg vi inte till denna helg, men däremot förra då det var stort kalas

på en räv som tydligen omkommit i en bilolycka på brobanken.

Den hade blivit släpad ut på isen ett femtiotal meter där det stora kalaset pågick

med kråkor skator och vår egen ”Örnie” som tydligen har ett gräsligt bordsskick.

Alla lämnade bordet när han började äta.

 


Ha de.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards