Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2013

Torsdag 24/10.

Av Janne - 24 oktober 2013 16:18

Ja då är det precis två månade kvar till Tomten dyker upp, Vintersolståndet

är avklarat och vi går mot ljusare tider. Det känns väl bra.

 


Igår var det avslutning på ferierna för denna gång. Gjorde klart utomhus för

att sedan gå in och städa av innan återtåget. Felix som legat och sovit på

kökssoffan hela dagen vaknade till liv när jag plockade fram dammsugaren.

Han ville naturligtvis inte höra eländet utan gick till ytterdörren för att finna

ro utomhus. Var i valet och kvalet om jag skulle släppa ut honom,

var rädd för att han skulle försvinna innan vi åkte hem.

Men å andra sidan behövde han säkert ut för att tömma blåsan och han brukade

inte vara ute så länge i taget så här års när det är grått och kallt ute.

     


När städningen var avklarad och jag hade packat färdigt var det bara en sak som

saknades. Kattjäkeln. Han var som bortblåst. Gick omkring och ropade men ingen

Felix syntes till. Visserligen var det fem timmar kvar innan jag skulle infinna mej

på jobbet men jag hade ju tänkt att att hinna vila lite innan också.

Efter en stund kom jag på att jag inte hade låst kattlucka i lillstugan, kunde han

möjligen ha smitit in där för att gömma sej. Jag låste upp dörren och gick in

och vad finner jag där. Ja ingen katt i alla fall, huset var helt tomt på katter.

Blev lite härsken över att Kattaset bara drog, kände förstås på sej att vi skulle

åka hem. Stängde och låste dörren och vad får jag se komma över gården,

jo Morfars lilla älsklings katt Felix. Det blev stora famnen och jag bar honom in

till buren för vidare transport till sin lilla ”Matte”.


Grannan har kommit igång med sitt husbygge.

 


Nattpasset gick bra, mörkt och lite regn förstås men det är smällar man får ta.

Hustrun tyckte jag såg ovanligt pigg ut när jag kom hem i morse,

inte så rödögd som jag brukar vara sa hon, och det tackar man för.

Nu väntar två nätter till sedan tar jag helg med min lilla ”Gumma”.


En liten ros som Rådjuren ännu inte har hittat.

 


Ha de, vi hörs.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards