Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

Utvandrings funderingar.

Av Janne - 28 oktober 2013 19:28

Nu är det redan fem veckor sedan vi var på ”Mallis” tänk vad tiden går fort.

Något som däremot inte går fort verkar vara postgången från nämnda land.

I dag ringde Malin och talade om att kortet vi skickat hade kommit fram.

Det är alltså det första av tre kort vi skickade till våra barnbarn.

Undrar just när nästa kommer, om de kommer för vid tanken på hur ”effektiva” 

arbetarna var så kanske de ligger kvar på flygplatsen i någon säck som någon

tappat på väg ut till postflyget.


När vi satt och väntade i planet såg vi en bagagelast som var på väg in till hallen.

När de kom till den första kurvan rasade en väska av vagnen. Han som körde ekipaget

reagerade inte och ingen av de andra sju som körde förbi väskan heller. Efter ca: 15 min

stannade en ansvarskännande truckförare gick fram till väskan reste upp den,

läste på lappen och for sedan vidare.

Under den halvtimma vi satt på planet fick väskan alltså stå kvar.

Stackars sate som ägde väskan och som intet ont anande stod vid bandet och väntade.

 


På Hotellet behövdes tydligen färgen på en vägg bakom en soffa bättras på.

Hade det varit i detta kungarike hade det kommit en kille, dragit fram soffan

och rollat över väggen sedan hade det varit klart. Där satt det två herrar och samspråkade

lite stillsamt med varsin smal pensel i handen och drog ett drag mellan meningarna.

Såg även en sopbil med tre mans besättning, och jag min stackare som alltid får köra ensam.

Skall nog emigrera till detta stillsamma land tror jag.

 


Ha de, vi hörs.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards