Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 26 december 2014

Av Janne - 26 december 2014 19:57

Nu börjar julen lida mot sitt slut och det har även i år varit en

fröjdefull Jul som det brukar.

I går blev det väckning redan kl: 05,00 det var Julotta i Singö

Kyrka som vi skulle bevittna.

När vi kom dit var det nästan fullsatt men vi fick i alla fall

några bra platser. Dagens officiant var min barndoms prästs

dotter Birgitta vilkas bröder var skolkamrater med undertecknad.

Vi fick en ljus och stämningsfull stund med sång och musik och

därefter träffade vi min kusin Ann-Mari med make på

kyrkbacken och blev även i år inbjudna på kaffe och mackor

på deras gård, en liten tradition som nu är inne på det andra året.

       


Vid hemkomsten blev det lite vila samt en promenad innan

Sofia och barnen anlände.

       


I dag besökte damerna ”Edblads” i Grisslan som hade sin stora

mellandagsrea. Ville och jag tog en runda i hamnen på några

minuter tills grabben ledsnade.

     


Vid hemkomsten tog vi en promenad på femtio minuter, det var

kallt, blåsigt men skönt.

             


Nu har jag tänt i bastun så får vi se om Ella och Sofia törs doppa

sej i havet, Ville har redan gjort klart för oss att för honom

blir det bara bastu.

Isen börjar lägga sej vid bryggan och det är 1,5 grader i vattnet.    


Hon tordes, bra jobbat. 

 


Ha de, vi hörs.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards