Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

Sportlovs vecka.

Av Janne - 26 februari 2015 19:31

Nu är min sportlovsvecka slut och det har varit riktigt rolig

att tillbringa lite tid med barnbarnen.

Det började i lördags när Noel och Juni besökte oss.

På söndagen var det matcher i ishallen och Juni skulle agera målvakt

i tre matcher. Mormor och Morfar hade fått till uppgift att hjälpa

henne på med all utrustning, och det var ju inte så lätt när man

inte har varit i närheten av alla dessa snören och remmar förut.

Men efter några små justeringar satt skydden som en smäck.

Matcherna gick riktigt bra, två vinster av tre möjliga och Juni

gjorde många snygga räddningar som hon även fick mycket

beröm för, och inte bara av morföräldrarna.

     


 


Hennes bror hade fått förtroendet att vara domare i några matcher.

 


På måndagen blev det ett biobesök i kista. Det var Maria med barn

och jag med Ella och Ville som inte kunde enas om vilken film som

skulle ses, därför blev det en delning på sällskapet så alla blev nöjda.


Tisdagen blev för mej en vilodag då lite andra sysslor kunde uträttas

men i går var det fulltecknat igen då Ella, Ville och jag besökte två museer.

På vägen dit guidade jag dem genom staden. Visade dem ”Wennergrens center”

”Sophia hemmet” och ”Stadion” som byggdes till Stockholms olympiaden 1912.

Sa sedan att vi befann oss på ”Östermalm”.

Vad är det, frågade Ella.

Det är en stadsdel svarade jag, ungefär som Södermalm, Gamla stan, Norrmalm

och Vasastan.

Ååååå Morfar sa Ella, du måste vara bra på geografi.


Vi inledde besöken med ”tekniska” där de fick börja med att arbeta med

avbitare och skruvmejslar för att demontera gamla elektronik prylar.

Ja tror de tyckte det var roligt för Ville blev riktigt ivrig och höll på att klippa

av sladden till strömförsörjningen som låg på bordet.

Det var en ren tur att jag kunde hejda honom innan det small,

visserligen var det bara 9v men det räcker väl.

Sedan gick vi runt överallt och de fick testa på olika prylar.

           



 


Därefter besökta vi Polismuseet där vi såg en massa gamla uniformer samt

”Svarta Maja” som polisen åkte omkring med förr.

Barnen gick sedan in i ett lekrum medan jag själv satt utanför och väntade.

Efter en halvtimma kom de ut hoppande glada och nöjda och berättade att de

provsuttit både en polisbil och polismotorcykel.

Dagen avslutades med ett besök på restaurang ”Gyllene Måsen”.

         



Även i dag har det varit full rulle då Wilda och Alma kom hit kl 07,30.

Vi började med en frukost och sedan vid halv tio gjorde vi oss klara

för att besöka ”Fjärilshuset” i Hagaparken.

Wilda sprang omkring och tittade överallt medan hennes syster var mer reserverad.

Vid det stora öppna akvariet stod hon på tryggt avstånd och när vi skulle gå in

och titta på Hajarna fick jag nästan släpa henne efter mej.

När vi sedan avslutade besöket genom att äta lite glass sa jag att detta var väl inte

så farligt. Nä sa hon men det var inte så behaglig.

När glassen var uppäten tog vi en timmas promenad runt ”Haga Slott” för

se efter om ”Estelle” var hemma men tydligen var alla på sportlov

så det var bara att åka hem och äta nygräddade våfflor istället.

         



           


I morgon är en vilodag för mej och jag kanske behöver det för att vila upp

mej tills Hustrun kommer hem, sedan blir det landet och det bästa är

att Hustrun har ledigt även på måndag.


Ha de, vi hörs.




 
 
Ingen bild

Sofia

26 februari 2015 20:41

Tack världens bästa morfar för den här veckan. Vad kul barnen har haft! :-)

 
Ingen bild

Malin

1 mars 2015 16:08

Stort tack för barnpassning i torsdags! Fullspäckad vecka för dig med det ser ut som om ni haft kul allihop :-)
Kram, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards