Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Janne - 5 maj 2015 19:32

Halleluja, Gud ske pris, plötsligt händer det.

I dag ringde Röris och tillkännagav att han tänkte avlägga en visit

i paradiset vid 19 tiden för att bilda sej en uppfattning om arbetets omfattning.

Och som jag har längtat.

Nu kan jag åka hem en dag tidigare än planerat och göra mina

inköp i lugn och ro, umgås lite med min lilla Hustru och vi kan

gemensamt färdas ut till paradiset på fredag. Kunde inte ha blivit bättre.

Och prick kl: 19 svängde han in på gården punktlig som få och

efter en kvart var han klar.


Vädret i dag har varit växlande, hyfsat varmt när solen varit framme.

Jag har tillbringat dagen med ett inköp av en ”Zink anod” till min båtmotor

en liten metallbit på 2x4 cm med en prislapp så man häpnade 203 riksdaler.


Var samtidigt upp till ”Frittzi” och matade honom med ett wienerbröd

medan vi snackade om våra byggprojekt.

Att montera anoden på snurran misslyckades totalt då arbetsställningen

inte var till gagn för min vackra kropp. Att hänga på magen över relingen på en

guppande roddbåt och samtidigt försöka att inte tappa prylarna i havet är något

stressande så det blir nog att vänta till hjälp anländer.


Har även strukit golvet en fjärde gång med fuktspärr, ribbat boden klar på

framsidan samt varit en sväng till tippen, dagarna går fort när man har roligt.


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards