Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 1 september 2015

Av Janne - 1 september 2015 10:46

Det är tisdag morgon och jag sitter och tittar ut över vattnet.

Gårdagens fina väder har bytts mot en molnfylld himmel som

sprider regn mot den torra växtligheten, inget ont som inte har något

gott med sej alltså.

 


Här flyter dagarna på som vanligt när jag försöker färdigställa mina projekt.

Men igår var det tydligen ingen vanlig dag, fick meddelande på ”Facebook”

att någon sett ”Delfiner” vid färjeläget i Grisslehamn en något udda företeelse

kan man säga och jag undrade om det var en ny version av ”Engströms” historia om

när några gubbar slagit vad om en ”liter” att simma över till Loskäret.

Men ryktet kunde senare bekräftas av min kusin Ann-Mari som själv varit

ner och sett bilder på de två ”Flasknos Delfinerna” som simmat omkring i hamnbassängen.

På kvällen kom A-M, Hans och Karl ner och vi tog båten ut för att kanske kunna

få se en skymt av sensationen. När jag som bäst förberedde mej att gå ner till bryggan

för att starta upp båten innan mina passagerare anlände ringde lilla Hustrun

och jag skulle snabbt informera henne om läget.

Jag meddelade henne vad jag hört och sa att vi nu skulle ut med båten för att

kanske kunna beskåda dessa ”Flasknos Ventiler”.

Tänk hur det kan bli när man har bråttom, Hustrun fick sej i alla fall ett gott skratt,

men varken några Delfiner eller Ventiler kunde vi se, men däremot såg vi en Ålandsfärja

och en vacker solnedgång.

     


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards