Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 14 september 2015

Av Janne - 14 september 2015 09:55

Nu sitter man ensam här ute på kobben igen, Hustrun har återvänt

till vår Huvudstad för att jobb ytterligare några dagar men denna gång

bli det inte en full vecka. Hon räknar med att avvika från sin post redan

vid lunchtid på torsdag. Kl: 17,00 ämnar vi åka till Arlanda och ett par timmar

senare lyfter vi med destination Malaga.

Det blir nämligen ytterligare en semester för lilla Hustrun med make då vi skall

tillbringa tio sköna dagar i sol och värme på Spanska solkusten och närmare

bestämt ”Nerja” några mil öster om Malaga.

Med på resan är även våra kompisar Herr och Fru Lundqvist. Vi har hyrt en lägenhet

tillsammans med stor terrass med utsikt över Medelhavet. Bil skall hyras hela veckan för att

kunna beskåda omkringliggande byar och andra sevärdheter.

En hel del bad lär det också bli både i havet och vår pool som är belägen på gården.

Kommer att lägga ut lite bilder på vårt företagande på nämnda ort.


Även jag gjorde ett litet besök i vår Huvudstad i veckan då jag var hemma en sväng.

Hade fått en tid på SHC ( Stockholm Heart Center ) beläget på Kungsgatan.

Där blev jag uppkopplad med en bärbar EKG utrustning som skulle bäras i fyra dygn.

Det var en masa sladdar som sattes fast på min annars så vackra kropp tills jag slutligen

kände mej som en jädrans Marionettdocka. Alla sladdar ( tre stycken) var kopplade till

en dosa som spelade in alla mina hjärtslag för att sedan bedömas av förhoppningsvis en

kunnig person. Svar får jag av min Husläkare i sinom tid.

 


Vädret i helgen har varit till belåtenhet, vi kom ut i lördags då vi hade haft hand om

Wilda och Alma sedan fredagen. Lördags eftermiddag ägnades till trädgårdsarbeta,

Hustrun ansade sina blommor och själv klippte jag gräset som vuxit bra under veckan.

I söndags blev det en sväng i storskogen för att försöka hitta lite ”Trattisar”.

Efter mycket letande hittade vi äntligen de eftersökta svamparna.

Ca: två liter rensad svamp blev det och alla växte på en yta av 4 kvm.

Nu skall dessa förvällas och läggas i frysen för kommande behov.


Vår Änglatrumpet har äntligen fått knoppar, så dags nu.

   


   


Även "Roslagsrosen" har börjat blomma igen.

 


   


I morgon skall jag göra ett besök hos min sjukgymnast i ”Nortan” sedan beger jag mej

hem till lilla Hustrun för att packa inför vår resa.

 


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards