Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Åter på banan.

Av Janne - 23 november 2009 13:04

Efter 14-dagar i koma har datorn återuppstått. Gud ske pris. Själv känns det som jag är kommen från yngre stenåldern när det uppstår sådana här problem, och vill plocka fram en skruvmejsel för att öppna och titta vad det är som är trasigt. Men mitt sunda förnuft ( Hustrun alltså ) sa att vi skulle konsultera Eddie i stället, och så blev det. Nu är den som synes lagad igen. Tack snälla Eddie.


I helgen har vi varit bortresta, och har bott på Ikea. Ett alldeles ypperligt ställe om man vill få trötta ben och trängas med en massa svettiga människor. Vi åkte iväg i lördags när solen började gå upp, och återvände när den började gå ned. Det var ju bra, så slapp man irritera sej på den också. Vi kom hem med en massa platta paket som vi delade upp i två högar. Den första högen började vi montera ganska omgående, den andra är sådant som ska bytas, felköp helt enkelt. Den resan gjorde vi igår, men för att variera oss lite åkte vi till Barkarby. Hustrun tog hand om reklamationerna och jag för att anskaffa nya platta paket. Halva tiden stod jag i kö vid köksavdelningen. Där var en glad och uppsluppen stämning, med en massa svettiga människor som sprang omkring och var irriterade för att de missat sitt nummer, och skulle försöka att tränga sej in någon annan stans. När vi så småningom kom hem upptäckte vi att jag måste åka tillbaka och byta paket i dag också. Och f-n vet vad jag gör i morgon efter jobbet.

Ha de, vi hörs.

 
 
Fredrik

Fredrik

23 november 2009 15:11

Trevligt att du är på G igen. Nu vill vi se lite byggbilder ifrån köksrenoveringen. Kul att följa förloppet.

http://www.sofielund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

syrran

23 november 2009 18:41

Hej och välkommen tillbaka. Varje kväll har man varit in och tittat men ingen rapport från lillebror. Men nu blir det kul igen. Jag vill också gärna se byggnationen. Blir väl fantastiskt i vanlig ordning när ni tar er för något.
Kram Syrran

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards