Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Janne - 9 juli 2009 22:05

Hustrun pratar just i telefon med Maria. SIVAN har ändrat beteende. Springer omkring på taket och kastar ner äggskal på katterna. Sören står på taknocken och röker cigarr och ser jädrigt stolt ut, och en massa änder ligger och hurrar i vassen. Innebär kanske att hon nedkommit med,…. ja vad fan säger man. Hon har fått pippi helt enkelt. Gäller nog att ha en blomsterkvast med sej i morgon när man anländer till arbetslägret. Detta var ju verkligen skojigt, Kanske man ska dikta en liten sångtext till dem.

 

Sivan har fått ungar och ligger på ett tak

När ungarna blir stora det rasar med ett brak

Och se så många barnbarn som springer lekande på ängen

Ella och Noel och Wilda och några till.

God natt och sov gott.

Av Janne - 9 juli 2009 12:19

Idag är det torsdag = handling. Jag ska själv efter jobbet åka till Rusta och kolla efter en kökskran till annexet, och byta ut den som jag slaktade i går. Av erfarenhet ska jag köpa en enkel kran som är lätt att montera. Sedan tänkte jag, om jag hinner åka till mattaffären och kolla efter en speciell matta som jag vill ha till rummet i bastun. När hustrun kommer hem ska vi köpa färg till lekstugan och till rummet som jag nämnde nyss. Sedan blir det handling av mat till helgen. Synd bara att det är så dåligt väder. Hade gärna suttit och ätit middag på terrassen i kväll. Det har ju tyvärr inte blivit av så många gånger i år, av naturliga själ.

När jag åkte hem på lunchen i dag var jag tvungen att stanna till på OK, och köpa ett litet paraply så jag inte skulle bli dyblöt medan jag gick in. Kan ha nytta av det hela dagen som det verkar.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards