Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Här händer det underliga saker.

Av Janne - 17 juni 2011 22:02

Nu har vi kommit ut till ett regnigt grått och trist”Läger”, men de har ju

lovat bättre väder tills i morgon, om man nu kan lita på våra meteorologer.

Vi möttes av två Canada Gäss med tre ungar som gick och pickade på vår

nysådda gräsmatta, riktigt gulliga faktiskt, om nu inte de skitstövlarna käkar

upp vårt gräsfrö som vi med möda har planterat ut.

Det var även en Strandskata som spatserade omkring där och letade efter

något ätbart.


Förra helgen beställde vi en ljudbok från ”Bonnier Audio”, det var Leif GW Perssons bok ”Den som dödar draken”, uppläst av Peter Andersson.

Såg verkligen fram emot att lyssna på den. Den första skivan avnjöt vi på vägen

ut till Landet. Sedan skulle vi fortsätta med den andra när vi åt middag.

När maten var klar laddade jag skiva nr: 2. Men då var det helt plötsligt en kvinnlig röst som läste. Blev lite konfunderad och undrade om
det var olika personer som läste samma bok..

Tog ut skivan igen för att titta på texten, och vad får jag se. Jo det var

Katarina Ewerlöf som läste Maria Ljungsteds ”Den mörka ängelen”.

Helt uppåt väggarna alltså. Sedan laddade jag in skiva nr: 3, och den visade

sej innehålla någon konstig indian musik. Hur i helsilke ska man få någon behållning av Gws böcker när de blandas med en massa annat skit.

Visserligen var det en billighets upplaga, en så kallad ljudpocket, men man vill

ju ändå att de läser ur samma bok.

När jag sedan kollade igenom de andra skivorna var det rätt,

men det konstiga var att när jag satte in skiva nr: 3 igen så var det inte någon musik, utan ur Gws bok, läst av Peter Andersson. Mycket märkligt.

Nu kanske vän av ordning undrar hur det stod till med nykterheten, och på den

frågan kan jag svara att jag var spik nykter och att Hustrun kunde konstatera samma fenomen. Även hon i nyktert tillstånd. Nu blir det till att vänta en vecka innan man kan få en ny skiva. Tråkigt sånt där, eller är det bara min vanliga tur.


 

En skum bild av skumma fåglar.

 

  

"Pionerna" står nu i full blomm.

 

  

Och "Roslagsrosen" är ju inte sämre


Ha de, vi hörs.

 
 
Ingen bild

Maria

19 juni 2011 07:29

Underliga saker??? Är inte det vardagliga saker med tanke på vad ni/du råkar ut för ;)
Kram på er

 
Ingen bild

syrran

19 juni 2011 13:45

Hej lillebror. Om du har en Ipod så kan du komma hit och ladda ner massor av böcker bl a nämnda GW:s
alltså välkomna

 
Ingen bild

Janne.

19 juni 2011 14:02

Tack Syrran, men får man inte komma ändå?

 
Ingen bild

syrran

20 juni 2011 00:41

Naturligtvis får du komma ändå. Ta gärna lilla frugan med dig också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards