Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Janne - 14 maj 2012 07:52

Det är sammanfattningen av denna helg. I fredags när vi åkte ut till landet hamnade

vi i världens oväder, man kände hur vinden tog tag i bilen och man kunde tro att någon

öste vatten med hinkar över vindrutan. Sikten blev stundom obefintlig så farten

blev ju där efter.


 


Kvällen ägnades åt hockey VM. När vi satt i soffan skrek Hustrun plötsligt till,

hoppade upp och sprang till lilla köksfönstret. Hon hade sett en rävsvans genom

trappfönstret sa hon, och kan man tänka sej även jag såg svansen försvinna bakom en buske

när jag kastat mej fram till fönstret. Och utan att vara alltför begåvad vill jag nog påstå

att det måste ha varit en räv i andra änden på svansen, men jag såg den aldrig.


 



Lördag förmiddag bestod av moln och ett fint regn. Hustrun förberedde kvällens middag

medan jag väntade på bättre väder. Regnet upphörde så småningom och vid fyra tiden

kom solen tillsammans med kvällens gäster, Herr och Fru Lundqvist.

Hustrun serverade en mycket god middag och på kvällskvisten blev det ett skönt bastubad.


 


 


    


 


Söndagen ägnades åt trädgårdsarbete och snickeri. Gästtoan vid brygghuset väntar nu på

att få färg på väggarna, och Hustrun är mer eller mindre ledbruten efter allt trimmande.

I dag åker jag tillbaka till paradiset och fortsätter mitt snickrande.


 


 


 


 


 


Ha de, vi hörs.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards