Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 31 maj 2012

Av Janne - 31 maj 2012 16:10

Detta är en återkommande kommentar som ofta förekommer i denna familj,

och ”du” i detta fall är naturligtvis jag själv.


Nu är det så här att på vår terrass har vi två korgstolar med tillhörande dynor.

Dessa dynor vinterförvaras alltid tillsammans med de stora dynorna på en hylla

i förrådet i trapphuset. De är en brun sittdyna med tillhörande vit och brunrandig

kudde till varje stol, relativt skrymmande så man borde ju se dem.

För någon vecka sedan var det dags att plocka fram alla dynor, men vad finner jag,

jo bara de stora dynorna. Frågade Hustrun vart de kunde tagit vägen men hon såg ut

som en fågelholk i nian och sa att de ligger väl där de brukar.

Nej det gör de inte, svarade jag bestämt du måste ha lagt undan dem någon annan stans.

Nu har jag letat igenom förrådet inne, klädkammaren, förrådet på terrassen samt

förrådet i trapphuset som har gåtts igenom minutiöst flera gånger utan att finna dem.

Tanken har flera gånger slagit mej att det är någon mindre nogräknad person som under

dygnets mörka timmar klättrat upp på terrassen och snott våra dynor.


I går var det dags igen för att leta. Vi går igenom förrådet i trapphuset igen sa Hustrun.

Ja ja tänkte jag, du kan ju leta där om du tror att vi ska hitta dem.

Vi gick ut och det första jag gjorde var att visa Hustrun vart jag brukar lägga dem.

Här sa jag, här ligger det bara något gammalt vitt täcke i en liten påse.

Neeej säger Hustrun eftertänksamt, de är ju dynerna, jag tvättade ju överdragen i höstas.

Detta kändes ju muntert jag har ju lyft på denna jädrans påse minst hundra gånger under

mitt letande hur skulle jag veta att hon tvättat överdragen. Har ju letat efter något brunt

och skrymmande hela tiden.

Ja ja då återstod bara ett nytt letande, efter överdragen. Vi hittade en väl hopknuten påse

jag kikade in i den men såg bara något grönt. Förkunnade detta för Hustrun och lag tillbaka påsen.

Hustrun tar påsen och utropar ”där är de” det gröna är ju filten som jag tvättade samtidigt.

Jag säger bara ”suck”. Jag kan ju inte leta alls.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards