Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Janne - 18 maj 2012 21:28

Det har jobbats febrilt denna vecka. I måndags förmiddag åkte jag ut med släpet

lastat med tryckat virke och dräneringsrör. När jag kom ut var ”Vattenfall” på plats.

De skulle börja med att fälla träd på vår tomt. En inte alltför ovan snubbe skulle fälla

en björk och en gran. För att inte skada ett brunnslock skulle han lägga björken först

och stammen skulle han ha kvar på stubben, sedan skulle han lägga granen över björken

som skulle ta emot smällen så locket skulle klara se.


 


Han siktade noga för att få björken där han ville, och ta mej tusan den föll precis rätt

och stammen stannade kvar på stubben. Tur eller skicklighet, ja det kan man ju fundera över.


 


 


   


Granen hamnade också där den skulle och locket klarade sej. Det var nog fasen skicklighet.


 


 


 


Själv fick jag till uppgift att ta hand om björken,

jag kvistade och kapade upp den i lagom stora bitar.


 


På Tisdag kväll anlände lilla Hustrun till Lägret. Onsdagen innebar eldning, jag sågade ner

en stor hasselbuske som Hustrun matade in i elden. På kvällen blev det ett skönt bastubad.


 





   


Torsdagen putsade Hustrun fönster på ”Brygghuset”, jag målade på blivande ”avträdet”

det såddes och sattes potatis. På eftermiddagen anlände Maria med familj och så blev

det gemensam middag på kvällen. Dagen avslutades tragiskt. Sverige utslaget.


 


 


 


 


Fredag. Hustrun har länge tjatat om att vi måste göra ett bättre avslut på eländet muren.

Själv har jag kommenterat det hela med att vi gör det sen.

Idag kom ”sen”. Maria och Eddie, Hustrun och jag hjälptes åt att färdigställa eländet.

Det har gjutits och sågats till tryckat och resultatet blev nog rätt bra.

Sedan har det städats i ”Annexet”, skittunnan har tömts och fönster putsats.


 


 


 


 


 


   


Det var rätt skönt att sätta sej på kommandobryggans ”bakficka” och smutta på ett glas rose´.


 


 

Det var även rast i bregottfabriken.


Vi har ju en ekorre som har skaffat sej en vindsvåning på brygghuset.

I morse när vi åt frukost tittade jag ut och får då se ”Korren” skutta omkring på gräsmattan

med två jättegulliga ungar. De var så små så när de satt i gräset såg man bara

ryggen på dem. Sedan tog hon en unge i munnen, hoppade upp på väggen och

upp i vindsvåningen, för att sedan hämta den andra.


Vi har även små barfotavänner på tomten.

 


   


 


Ha de, vi hörs.






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards