Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Janne - 17 juli 2012 12:19

I flera år har Hustrun klagat på alla dessa tallar som står på tomten och fäller kottar

på gräsmattan. Hon har nu ledsnat på att plocka kottar och vill fälla träden.

Själv har jag gjort lite sporadiska insatser då och då med värkande rygg som följd.


I lördags kom jag på en smart ide' trodde jag. Ropade till mej alla fyra barnbarnen

och frågade om de ville tjäna lite pengar. Det blev ett stort jubel och jag erbjöd

dem 50 öre för varje upp plockad kotte. Det kunde bara röra sej om max ca 100 – 150 st.

helt överkomligt alltså.


Jag tog fram en stor hink en ”cementrulle” som de skulle lägga kottarna i för kontrollräkning,

sedan gick jag ner till bryggan. Efter en stund kom jag tillbaka och då var kottarna upp plockade.

Snabbt marscherat och vi hade sparat våra ryggar.

Jag började räkna men tyckte att det var många kottar för den lilla gräsmattan.

Började misstänka att de fuskat på något sätt men visste inte hur.

När jag sedan skulle tippa ur kottarna där vi brukar lägga dem vi plockat bort

kom Noel och Ville för att titta på.

När jag häller ur kottarna förklarar Noel för Ville att  ”det där är mitt ställe”.

Aha tänker jag, det var alltså därför det var över 800 kottar i hinken.

Den grabben kommer att gå långt, om han bara kan lära sej att hålla käften vill säga.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards