Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 2 november 2013

Av Janne - 2 november 2013 20:06

I går var det ”Halloweenfirande” hos Maria. Hon hade bjudit hem alla sina

syskonbarn tillika våra barnbarn. Hustrun som var ledig från ”kneget”

var också där för att bidraga med en hjälpande hand.

Det var full rulle hela dagen och när jag ringde var det knappt så man hörde

Hustrun ljuva stämma i luren av allt oväsen. Men roligt hade de.


Här har vi hela gänget.

 


 


Dukat för lunch.

 


Och vilken lunch det blev.

 


På eftermiddagen när jag kom hem efter mitt knog packades bilen och jag hämtade

upp en urlakad Hustru för vidare transport till ”paradiset” för lite avkoppling.

Avkopplingen har i dag inneburit trädgårdsarbete för lilla Hustrun.

Hon har klippt ner alla blommor som rådjuren ratat och komposterat dem

samma, själv har jag dragit upp lilla båten och paketera den inför vintern.

 


Mitt på dagen gjorde vi ett besök på ”Ekelunde gård” en så kallad efterbesiktning

av kusin Karls arbetsinsatts under hösten. Därefter var det kaffe hos kusin Karls

svåger Hans som var gräsänkling dagen till ära. 

På hemvägen prövade vi lyckan i svampskogen, men lyckan var skral, några

få trattisar var det ända vi kunde skörda, räcker kanske till var sin macka i morgon.

 


I morgon Söndag blir det hemfärd lite tidigare än vanligt. Undertecknad skall

börja jobba redan kl: 20,30  och behöver kanske lite sömn innan nattskiftet.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards