Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Janne - 6 november 2013 17:09

Kom hem straxt efter fyra i morse knoppade någon timma och redan 07,15

satte jag kurs mot Paradiset. Gråmulet väder hela vägen men när jag åkte över

bron kunde jag se att hela vår vackra ö badade i solsken precis som ett

Paradis skall vara alltså.

 



 


Våra rådjur har tydligen en viss förkärlek till kärleksörten.


Hälsar tydligen på i andra trädgårdar också.

     


Efter en timmas sömn vandrade jag ut på våra ägor och kunde konstatera

att fågelmaten var på upphällningen.

Fick skyndsamt förpassa mej ner till Handelsboden för att inhandla förtäring

till våra små flaxande vänner. Det blev ett stort ståhej och flaxande på de små

krabaterna när jag fyllt på deras matförråd. Mest är det Talgoxar och blåmesar

men även lite större krabater som Hackspettar och Skator.


Har känt mej lite däven idag på grund av sömnbrist så för att piggna till tog jag

mej en liten fotorunda och här är resultatet.

 


 


 


 


 


 


 


Är månne våren på gång med knoppar på träden.

 


 



Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards