Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Janne - 6 mars 2013 10:17

Ja idag är det onsdag och jag har fridag, ibland duggar det tätt kan man säga.

I förra veckan hade jag fem dagar på raken som jag tillbringade på landet med lite

förberedelser inför sommarens projekt. Vädret behövde man ju inte bry sej så mycket

om då jag för det mesta befann mej inomhus, men det var riktigt skapligt emellanåt.

På torsdag kvällen upptäckte jag att värmepumpen lät konstigt och vid en närmare

inspektion kunde jag konstatera att inte luckan gick att öppna.

Smältvatten från pumpen hade frusit och isat igen luckan, det var bara att stänga

av vår värmekälla och invänta fredagens gryningsljus.

 


Det blev ett himla hackande för att komma in till pumpen som naturligtvis

också var omgiven av is. Efter dryga timmen var den någorlunda isfri

och kunde startas upp igen. Blir nog att höja burken någon decimeter i sommar

så det inte upprepar sej till nästa vinter.

 


 


På fredag eftermiddag hämtade jag upp Hustrun i Älmsta, hon hade turen att

få lift med fam Lundqvist som styrde kosan mot sitt paradis.

Efter lite shopping på Ica begav vi oss hem för att inta en god middag

i form av några räkmackor med tillhörande ”vitt” som undertecknad

hade införskaffat.


Lördagen bjöd på lite sightseeing på Singö. Hustrun tände ett ljus i minneslunden

och sedan blev det en sväng till Lotsstationen för att beskåda isläget i Ålandshav.

 


 


 


 


 


 


Väl hemkommen så knackade det på vår dörr, det var Hustruns brorsdotter Emma

med sambo Magnus som tittade in på ett spontanbesök, trevligt, trevligt.

På eftermiddagen var vi upp till Lundqvists på en fika. Det blev ett himla snöande

när vi skulle hem det var knappt vi såg vägen framför oss

fastnade faktiskt i en snövall men lyckades backa loss.

Men ju längre norrut vi kom så avtog det mer och mer och vid hemkomsten

till lägret sken solen riktigt fint.

 


 


 


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards