Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Janne - 13 mars 2014 19:23

I morse efter frukost gick jag ut och satte mej, det var sol från en

klarblå himmel, vindstilla och helt tyst om man bortser från

småfåglarnas morgonkonsert, och den får man ju ha överseende med.


På programmet i dag stod en färd i till ”Nortan” för inköp av

dräneringsslang. Vid hemkomsten serverades en enkel lunch,

inlagd sill, knäckebröd och öl. Sedan var det dags att sätta igång med

dräneringen. Slangen lades i diket virade om markduk och öste tillbaka

jordmassorna. Kände mej rätt ledbruten efter denna övning och bestämde

raskt att ett varmt bastubad skulle mjuka upp ryggen.

 


 


Denna hög råkade ligga i vägen för slangen.

Snacka om att man är stenrik.

 


I väntan på att värmen skulle komma upp i rätt temp

satt jag och njöt av sol och öl.

 


Givetvis blev det två dopp i det 3 gradiga vattnet.

 


Efter en dusch begav jag mej ut på en 45 min. cykeltur.

Jobbigt för mina påkar men en skön känsla i kroppen vid hemkomsten.

Därefter middag, ”Raggmunk med fläsk” samt mjölk därtill.

 


 


 

  


I morgon kommer lilla Hustrun.


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards