Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Janne - 14 mars 2014 15:51

Nu sitter man här och är klar med alla göromål inför Hustruns ankomst.

Huset är städat, ja så gått jag nu kan, jag har i alla fall dammsugit hela

huset, skakat mattor, plockat ur diskmaskinen, torkat av diskbänken

och slutligen har jag plockat in en liten bukett blåsippor för att överskyla

det hon tycker att jag borde ha gjort.

 


Dagen började med ett strålande väder, klarblå himmel och solsken,

men ju längre dagen led desto mer skyar. Nu är det helt vindstilla

och tempen visar på + 10 grader.

 


Efter en resa till tippen blev det en enkel lunch, som jag tillredde själv,

om någon skulle undra. Därefter bortforsling av alla stenar som jag

grävde upp vid dikningen. Passade även på att dammsuga i Brygghuset

då det alltid blir skräpigt av veden.


Hade dessutom besök av två ”Gäss” när jag åt min lunch. De gick och

betade bakom Brygghuset men simmade iväg innan jag hann ut

och det var väl bra för oss alla.

 


Här kan ni beskåda en övervintrad rosenknopp som finns i vår rabatt

samt en som jag tror heter ”Bellis” som blommar i gräsmattan.

 


 


Snart ringer Hustrun och meddelar att hon är i ”Nortan” och då

är det dags för mej att åka till Älmsta för att möta upp henne

och att vi sedan tillsammans gör helgens inköp på Ica.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards