Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2015

Stressen kommer krypande.

Av Janne - 23 augusti 2015 22:04

Man har ju hört hur stressig tillvaro pensionärerna lever i och nu börjar

jag fatta hur de har det. Denna vecka blir nog den stressigaste veckan

hittills i min karriär som ”pansio”. På tisdag åker jag hem till Väsby

för att hinna i tid till mitt läkarbesök på onsdag morgon då mitt hjärta

skall kontrolleras. På torsdag skall jag förflyta mej till Märsta för att

besiktiga vår bil med tillhörande släp och på fredag har jag en tid hos

min sjukgymnast i Norrtälje, vet i fåglarna hur jag skall hinna med allt detta.

Det är väl tur att inga grovsopor skall kastas också.


I fredags reparerade jag min propeller, nya blad hade införskaffats och monterats

så nu går båten som ett skållat troll igen. Jag passade även på att slå av all vass som

vuxit upp under sommaren nu när solen sken och det var varmt i vattnet.

       


I lördags eftermiddag bestämdes att vi skulle åka ut till någon ö i Singöfjärden

för lite sol och bad, vattnet låg nästan spegelblankt och solen gassade från en klarblå himmel.

Men tyvärr var vi inte ensamma om denna tanke, varenda berghäll var upptagna av

likasinnade homosapiens. Därför bestämdes det raskt att vår kosa skulle styras

till havssidan och någon känd vik på ”Fyggsten” men när vi åkt under Singöbron

möttes vi av en mycket kraftig vind och vågor på omkring 60 – 70 centimeter så det

blev att puttra hem och inta vår matsäck på vår egen brygga, och det blev väl inte

så dumt det heller.

       


I morse väcktes jag av min lilla Hustru som hade fixat en fantastisk bryggfrukost.

Vädret var det bästa tänkbara och till min förtjusning fick jag min favoritfrukost

nämligen en ”Räkmacka”.

     


På kvällen tog vi en tur runt vår vackra ö och när vi kom tillbaka kunde vi beskåda

en Havsörn som satt på ”Söderängshällan” straxt utanför vår brygga.

Efter en stund flaxade den iväg mot ”Kolskäret” gjorde en lov och dök ner och plockade

upp en skaplig firre, (förmodligen en Id) med sina klor. En ganska häftig syn faktiskt.

      


I morgon bär det av mot ”Nortan” för att lämna av lilla Hustrun vid bussen så

hon kan jobba ytterligare en vecka.


Ha de, vi hörs.



 
 
Ingen bild

Eva

24 augusti 2015 18:14

Grattiskram på din dag!

 
Ingen bild

Janne

25 augusti 2015 09:06

Tackar så mycket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards