Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2015

Ett stort GRATTS.

Av Janne - 27 augusti 2015 11:07

Nu undrar ni säkert vad det är för något som skall firas,

det är ju ingen som fyller år i dag i vår bekantskapskrets

vad jag kan erinra mej. Nej det är något helt annat.

Det är faktiskt lilla Hustrun som står i centrum för detta firande.

Men det är inte hennes födelsedag, och det är inte för att semestern

har tagit slut, ej heller för att hon har en sådan rar och trevlig Make

utan för att hon efter nästan ett års pluggande och körande har uppgraderats

till en fullvärdig körkortsinnehavare.

Nu får hon alltså framföra ett fordon eller fordonskombination vägande

upp till 3,5 ton vilket jag nu tror att hon inte suktar efter i nuläget,

men däremot att kunna ta bilen själv in till stan på måndagsmorgonen

för att sedan åka ut till lilla Maken på fredagskvällen.

Men framför allt är det nog att få läsa en vanlig bok på kvällarna.

 



Med ett leende på läpparna klipper hon nu sönder skylten.

 


Ha de, vi hörs.

 
 
Ingen bild

Sofia

27 augusti 2015 12:22

Vilken mamma vi har!! Så stolt! <3

 
Ingen bild

Fredrik

27 augusti 2015 13:44

STORT GRATTIS
Vi visste ju alla att du skulle klara det. Det var bara du som tvivlade.
Jag minns känslan som igår när jag fick sätta mig själv i bilen och köra. Ingen som satt bredvid och tala om vad jag gjorde för fel.
Kör försiktigt.

 
Ingen bild

Anna

27 augusti 2015 14:50

GRATTIS EVA-BRITT!! Måste ju kännas hur skönt som helst att kunna ta bilen till stan när du vill :-D!! Kramkram <3

 
Ingen bild

Malin

27 augusti 2015 21:17

Så stolt över dig mamma! Det där gjorde du bra :-)
Puss & kram

 
Lena o Perra

Lena o Perra

29 augusti 2015 18:48

Visste ju att du skulle greja det....... men ändå sååååå impad! Åhhhh va du är duktig!!!!
När ska vi ut och köra rally? Eller du kan väl i alla fall ta en tur till Drottningdal alldeles på egen hand.....
Kramor i massor!!!!

http://tica

 
Ingen bild

Janne

30 augusti 2015 12:57

Rally Mormor sladdar nog in på er tomt vad det lider. Kram. 😀

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards