Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Janne - 13 januari 2015 14:42

I går var jag nyttig, tog en promenad på drygt en timma

och när jag kom hem var jag tvungen att kompensera det hela

med en värmande romglögg på vår veranda samtidigt som jag

tittade på vår bofink med de långa benen.

( se kommentarerna från gårdagen).

Det var ett otäckt väder för en promenad men ack så ljuvligt

att gå när det viner kring öronen.

               


I dag har vädret varit betydligt bättre solen hade just gott upp

över Väddölandet insvept i tunna slöjmoln när jag själv

såg dagens ljus, himlen var blå och tempen var kring nollan.

Det första jag fick göra efter frukost var att förpassa mej

till handelsbon för att införskaffa tösalt.

Det var med livet som insats jag hasade mej fram till bilen

så det var bara att ta det försiktigt när man rullade ut på stora vägen.

Väl hemma igen saltade jag gångvägen upp till huset samt

planen runt bilen.

Mitt på dagen var det dags för en ny nyttighets promenad.

Krängde på mej vandrarkängorna och klädde mej ordentligt

för här var det långvandring på gång.

Trodde jag ja. Halvvägs ut till stora vägen var det bara att vända

på grund av det tuffa isläget som rådde på vägarna.

Man är ju inte sugen på att göra om Hustruns bravader

från förra året.

Nu är det bara att vänta tills i morgon och kolla om föret är

bättre, kan väl ta en glögg ändå.

         


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards