Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Janne - 30 januari 2015 13:40

Nu har jag fejat i hela huset så får man se om man ligger på plus

när Hustrun anländer. Jag har dammat dammsugit men även

torkat av golvet på vissa utsatta platser i huset.

När allt var klart släppte jag in katten då han av någon orsak

verkar vara allergisk mot dammsugaren.

 


När jag sedan varit ut med soppåsen och öppnade dörren upptäckte

jag att det var en fläck på golvet i hallen. Gick in i köket blötte lite papper

och började torka, då fick jag se att det var tassavtryck. Kunde sedan

följa spåren ända in i köket och upp på köksbordet.

Får nog lära den lille krabaten att torka av fötterna ordentligt på

dörrmattan när han varit ute och härjat.

 

  


Natten har varit lugn förutom att jag blivit väckt ett antal gånger

av min kompis som tycks haft en orolig natt.

Har upptäckt att jag inte behöver ställa någon väckarklocka längre

för att vakna i tid på morgonen för detta sköter ”Felix” med den äran

Förmodligen är han törstig.

 

  


Vädret i dag har varit det bästa tänkbara mycket sol, tempen har

legat kring nolla och man har sett snöflingor dala ner emellanåt.

   


Om några timmar blir det färd till Älmsta för att hämta min

lila Hustru som anländer med buss från vår Huvudstad

och i morgon blir det en längre promenad om det inte är för

gräsligt väder.

 


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards