Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 29 januari 2015

Av Janne - 29 januari 2015 22:10

I går eftermiddag åkte jag ut till landet och med i bilen

hade jag ”Felix”, Marias gamla katt. Han är förhållandevis

pigg för sin ålder och det kan man väl även säga

om undertecknad, fast Felix ligger betydligt mer på soffan

än vad jag gör vilket jag tror att lilla Hustrun betvivlar.

När jag bar in packningen i går ropade jag på honom men

han bara stod i snömodden och glodde.

Jag ställde in lite prylar stängde dörren för att hämta lite till

men då var han borta, undrade var han tagit vägen för han gillar

inte blötsnö.

När jag sedan öppnade dörren igen för att ställa in det sista i hallen

hajade jag till ordentligt när kattrackaren springer ut mellan mina ben.


I morse kl. fyra vaknade jag av att katten gick ett antal gånger över

mitt ansikte och när jag inte reagerade satte han sej ner och petade mej

på snoken med tassen tills jag sa att han skulle lägga sej.

Detta upprepade sej varje timma tills jag släppte ut han vid sju.

 


Vädret i dag har varit omväxlande, på förmiddagen var det regn,

mitt på dagen ett fint solsken som följdes av duggregn och på kvällen

har det fryst på så det är ordentligt halt igen.

 


Dagens motionspass bestod av att bila upp ett betonggolv samt

bortforsling av fyra kärror sand som östes upp med

Hustruns trädgårdsspade. Var lite mör i ryggen när jag tog

kväller kan jag säga.

 


I morgon kommer Hustrun med bussen för att göra oss sällskap

och det skall bli riktigt trevligt.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards