Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 1 april 2016

Helg igen.

Av Janne - 1 april 2016 22:14

Det är inte klokt vad veckorna går fort det är nästan så man inte hänger med,

men det är väl för att man är gammal och börjar acklimatisera sej till

pensionärs livet.


I veckan har vi haft tre av våra barnbarn hos oss och detta har varit jätteroligt.

De har varit aktiviteter såväl inomhus som utomhus och det har legats och snackats

på kvällarna innan de somnat så jag tror de har trivts bra här.

I onsdags tog barnen och jag en promenad på ön.

Vi gick ner på ”Hönsskärsvägen” bort till spången vid ”Katthavet” sedan förbi

Kvarnängen och tillbaka hem, och det var den längsta promenaden som

Wilda någonsin gått i hela sitt liv påstod hon.

       

Vid hemkomsten dukade mormor upp med fika.

 


På eftermiddagen återvände vi hem med barnen och på kvällen hade vi en träff med

vår mäklare där vi fick en genomgång av rutinerna för en försäljningen.


I går tog vi en båttur till vårt grannland Åland, det var en stilla och lugn färd över havet,

tyvärr dimmigt på den Åländska sidan men vid återkomsten var det solsken igen.

         


När vi kom hem packade vi in våra varor och tog samma promenad som jag tog med barnen och när

vi kom till spången började det åska och när vi kommit hem kom en rejäl skur,

men efter en halvtimma kom solen åter tillbaka.

   



Idag har Hustrun suttit och jobbat och själv har jag tillbringat den mesta tiden med att

slutföra rivningen av taket i verkstaden. Detta är nu i stort sett klart så nu gäller det

att börja regla upp för väggarna. Vädret har varit helt fantastiskt med en utomhusfika

på ”kommandobryggan när Hustrun tog rast.

 


På söndag åker vi hem till Väsby för att förbereda inför en fotografering av

lägenheten på torsdag. Fick förhållningsorder om att det skulle vara undanplockat

och att inga prylar fick vara framme. Skall dessutom börja röja i förrådet så det blir

nog några vändor till tippen.


Satt och kollade på gamla inlägg på min blogg och fick se en vårdikt som jag skrev

för sju år sedan, visserligen har vi ingen hund längre men den kanske går hem ändå.


Och solen den skiner på buskar och snår

så även i år blir det ännu en vår.

Jag sitter och tänker på vintern som flytt

och upptäcker plötsligt att hunden har spytt.

Har nog fått i sej nått, som inte är bra

han måste i alla fall ut fallera.

Slutar nu skriva i denna stund

för inget går före vår lilla hund.


Ha de, vi hörs.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards