Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 16 februari 2016

Av Janne - 16 februari 2016 09:39

Vaknade idag till en underbar vacker morgon, solen bländade mej när

jag drog upp gardinen det är -9 grader uppe vid vårt hus och -7 vid bryggan

vattnet värmer fortfarande alltså.

När jag åt frukost gick vår granne Björn förbi och vinkade glatt, hade varit

till brevlådan och hämta sin morgontidning tillsammans med sin lilla hund.

   


När jag åkte in till Väsby i torsdags hade all snö försvunnit på vår tomt

men när jag återvände i går eftermiddag var det full vinter igen.

Det känns underligt att vi förra helgen fällde träd och krattade bort all

vass på gräsmattan vid brygghuset.

               


I går när jag kom fram fick man åter börja med att skotta bort all snö från parkeringen

och det var ju inte lite snö som hade som dansat ner under min bortavaro.

På vår altan utanför ytterdörren ( kommandobryggan) var det ca: 25-30 cm som

lagt sej och på parkeringen ca: 15. Det fanns även en plogvall med lite hårdare

snö på runt 40 cm som skulle skyfflas bort innan bilen kunde parkeras.

Efter 1,5 timma kunde jag avsluta arbetet och då var jag ganska mör i kroppen.

Tog även fram vår slunga för att låta den göra en insats men det visade sej att

det tog längre tid med den än att skotta för hand. I dag blir det till att göra en

översyn på denna manick för att försöka spänna drivremmarna så den kastar ut

snön lite bättre.

Skall dessutom försöka sätta upp ett innertak som jag hade med mej ut i går samt

ta en liten promenad i det fina vädret. Ni hör vilka planer jag har, undrar just om

allt detta hinns med under dagen, om inte finns det förhoppningsvis fler dagar

i denna vecka som jag kan fylla.

 


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards